loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محله کرخ و نقش آن در منازعات سیاسی و مذهبی بغداد در قرون چهارم و پنجم هجری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18667 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مروی تاریخی بر بافت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محله کرخ یکی از محله های بغداد و نقش این محله در منازعات سیاسی و مذهبی در دوران حکومت عباسیان در قرون چهارم و پنجم قمری است. در این نوشتار ابتدا نگاهی گذرا به اوضاع سیاسی و مذهبی خلافت عباسی در سده های چهارم و پنجم هجری صورت گرفته و وضعیت عمومی دستگاه خلافت و بافت سیاسی در آن دوران توصیف گردیده است. آنگاه اوضاع سیاسی، اجتماعی و مذهبی محله کرخ و وجود شیعه در این محله و ظهور علمای بزرگ از این منطقه، مورد شرح و بررسی قرار گرفته و برخی از منازعات سیاسی در آن دوران شرح گردیده است. در بخش دیگری از کتاب نویسنده به علل و انگیزه به وجود آمدن منازعات سیاسی در بغداد و پیامدهای منفی آن اشاره کرده و تعصبات قومی و مذهبی بین شیعه و سنی را عامل اصلی این منازعات دانسته است. وی به گوشه هایی از درگیری های قومی، مذهبی و سیاسی در محله کرخ نیز اشاره کرده و نقش علما و موضع گیری های خلفا در فرو نشاندن قسمتی از این منازعات را بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما