loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی فقه: بررسی جامعه شناختی احکام امضایی اسلام با تکیه بر احکام مربوط به خانواده

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده فاضل حسامی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 175

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18801 10003022
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جهت گیری محتوای این اثر بدان سوست تا پاسخ هایی را برای این سوال که چرا اسلام برخی از احکام مربوط به خانواده را امضا نموده است، بیابد. بنابراین مفروض آن است که برخی از احکام مربوط به حوزه خانواده، قبل از اسلام نیز، در میان عرف آن زمان رواج داشته و بدان عمل می شده است. جامعه شناسان کارکردگرا در این موارد، به کارکردهای قواعد رایج در میان عرف متوسل می شوند و با رویکردی کارکردگرایانه به تحلیل آن قواعد می پردازند. شاید در یک نگاه افراطی، کارکردها علت آن قواعد باشند اما در این نوشتار، نگارنده به دنبال آن نیست که علت آن احکام را کارکردهای آن معرفی کند. بلکه صرفا بر این ادعاست که احکام امضایی دارای کارکردها و آثاری است و این نوشتار در صدد کشف و معرفی آن کارکردهاست. شاید در مواردی این کارکردها را "حکمت" آن احکام معرفی نماید حکمت هایی که در معارف دینی با زبان "مصالح" "مفاسد" نیز بیان می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما