loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اپوکریفای عهد عتیق

کتاب های فراموش شده عهد عتیق بر اساس ده نسخه قدیمی و معتبر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18833 10003022
57,000 51,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب ده متن مختلف "اپوکرینا" (عهد عتیق) به فارسی ترجمه شده است. کتاب حاضر مجموعه ای از میراث دینی بنی اسرائیل است که قدمت آن به بیش از 2000 سال می رسد و چگونگی پدید آمدن آن به شرح زیر است: فاتح معروف عهد باستان، اسکندر کبیر (336 - 323 ق م) پس از تسخیر کشورهایی در مشرق زمین، برای گسترش فرهنگ یونانی در آن سرزمین ها بسیار کوشید. نمونه ای از این کوشش ها ساختن شهر دانشگاهی اسکندریه در مصر بود که سابقه علمی آن تا عصر حاضر باقی است. این شهر دارای مدارس گوناگون و کتابخانه ای بی نظیر شد و تمدن یونانی با رنگی جدید در آن رشد کرده و به شکوفایی رسید. جمعیت اسکندریه پس از چندی به یک میلیون نفر رسید و حدود ده درصد آنان را قوم یهود تشکیل می دادند که مانند دیگران، تحت تاثیر فرهنگ و فلسفه یونان قرار گرفته بودند. آنان در قرن سوم قبل از میلاد، کتاب مقدس خویش را که در زمان های بعد "عهد عتیق" نامیده شد، از بان عبری به زبان یونانی ترجمه کردند. این ترجمه که گفته می شود 72 مترجم در تهیه آن سهیم بوده اند؛ بعدا به "ترجمه سبعینیه" (Septaagint) معروف شد... ترجمه سبعینیه رساله هایی را نیز دربردارد که در متن عربی عهد عتیق یافت نمی شود. تمام یا اکثر آن رساله ها را بنی اسرائیل در زمان های بعد نوشته اند و فضای برخی از آن ها متاثر از فرهنگ یونانی است بزرگان یهود هنگامی که در قرن اول میلادی برای تعیین محدوده کتاب آسمانی خود در مکانی به نام "یاونه" گرد آمدند، آن رساله ها را به سبب نداشتن اصل عبری رد کردند رساله های رد شده بعدا "اپوکریفا" (Apocrypha) (یعنی: پنهان) نامیده شده. از سوی دیگر، مسیحیان بخش مهمی از آن رساله ها را ضمن عهد عتیق پذیرفتند و آن ها را کتاب های "قانونی ثانوی" (Deuterocanonical) نامیدند. پس از گذشت پانزده قرن بر مسیحیت، رهبران نهضت پروتستان در قرن شانزدهم در الهامی بودن آن کتاب ها شک کردند و پس از مدتی، نسخه هایی از عهد عتیق که با نسخه عبری برابر بود و هیچ کتاب اپوکریفایی در آن ها وجود نداشت، میان پروتستان ها رواج یافت. از آن جا که معمولا پروتستان ها به ترجمه، چاپ و انتشار کتاب مقدس در جهان اقدام می کنند، بیشتر نسخه های کتاب مقدس به زبان های مختلف فاقد اپوکریفاست. (البته یهودیان و مسیحیان همواره مراجعاتی به کتاب های اپوکرینا داشته اند). تعداد و ترتیب رساله هایی از اپوکرینا که مقبول مسیحیان کاتولیک و ارتدکس واقع شده، پیوسته مورد اختلاف بوده است. نسخه های آن ها نیز گوناگون هستند. و به همین علت، یکی از محققان غربی مجموعه ای به نام "اپوکرینای موازی" (parallel Apocrypha) تهیه کرده است که یک تحریر یونانی و هفت ترجمه را درکنار هم (در دو صفحه رو به رو) پیش روی خواننده قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما