loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فردا مرا خواهید شناخت: روزگار شکیبایی و فرمانروایی امیر مومنان علیه السلام

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده یوسف غلامی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18858 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فردا مرا خواهید شناخت از «مقدمه» و فصل های «روزگار تلخ شکیبایی، انتخاب پیشوایی فرزند ابوطالب(ع)، بحران در آستانه خلافت، سیاست مدارتر از حضرت علی بن ابی طالب(ع) و حکومت و مخالفان» تدوین شده که هر فصل شامل عناوین مختلفی است.
نویسنده در مقدمه نوشته است: «روزگار اینک ما در پاره ای مسایل، از عصر مردمان غارنشین بسیار خفت بارتر است. آنان حیوان شکار می کردند و انسان می ماندند و امروزیان انسان شکار می کنند تا حیوان باقی بمانند. نوادگان آن انسان ساده غارنشینی که پلیدی را نیز به قصر ناپاکی جستجو نمی کرد، اینک از صنعت و فناوری پیشرفته بهره مند شده اند و دیگر خود را نیازمند پیامبر آسمانی نمی شناسند. اینان خود پیامبر خویش اند.»
در فصل سوم این کتاب در رابطه با نابسامانی های برجای مانده از طرح پیشینیان می خوانیم: «صدها گواه تاریخی همچون برهان منطقی می توان ارائه کرد که تمامی مشکلات پدید آمده در حکومت امیرمؤمنان علی(ع) نتیجه عملکرد حاکمان قبل از وی بوده است. پیشینیان آن حضرت امور را به گونه ای طراحی و اجرا کردند که اگر روزی حکومت نصیب آن حضرت شود پیروزی آن جناب در دستیابی به حکومت آرام، غیرممکن باشد. هیچ یک از مشکلات حکومت حضرت به سبب روش سیاسی آن حضرت پدید نیامده است و انحراف امت از روش رسول خدا(ص) مهم ترین عامل ناکامی طرح های فرزند ابوطالب(ع) بود و آن انحراف نیز پیشتر به دست دیگران پدید آمده بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما