loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به من بگو خدا کیست؟ 3: با خدا سخن بگو

ناشر جمال

نویسنده غلامرضا حیدری ابهری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 12

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19148 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ایمان به خدا، مهم ترین پیام پیامبران و اصلی ترین ویژگی ادیان آسمانی و اثر گذارترین عقیده در روح و روان آدمی و رفتار و کردار اوست. انسان مؤمن به خدا، همواره خود را در برابر آن موجود برتر، مسؤول و متعهد می بیند و برای به دست آوردن خشنودی خدا و دوری از خشم او، تک تک رفتارهای خود را زیر نظر می گیرد. تربیت صحیح دینی، تنها در سایه ی تقویت این اعتقاد و تثبیت این ایمان انسان ساز میسر می گردد. انسان دور از خدا، هرگز به سر منزل مقصود نخواهد رسید و قلبی که با یاد خدا آرامش نیابد طعم آسایش حقیقی را نخواهد چشید. ارزش های اخلاقی و رفتارهای شایسته تنها در سرزمین وجود مؤمن دلبسته به خدا جوانه خواهد زد و به بار خواهد نشست. کسی که خدا را در همه حال حاضر و ناظر ببیند، با گناه خود را آلوده نمی سازد. کسی که خـدا را روزی دهنـده ی خـود می بینـد، اسیر غــم ها و دلتنگـی ها نمـی گردد ودست نیاز پیـش این و آن دراز نمـی کند. انسـان مؤمن به رحمـت پروردگار هرگز در دام ناامیـدی نمی افتد و اگر همه ی درها نیز به روی او بسته شود احساس یاس و ترس نمی کند. بنده ی دلبسته به پاداش های الهی و کرم خداوند بزرگ از کمک به بندگان او دریغ نمی ورزد و موحدی که عزت را تنها از آن خدا می داند وبس، برای رسیدن به عزت، تن به ذلت نمی دهد و برای جلب توجه دیگران، بر سر راه دیگران دام نمی گستـراند. آن که همـه ی داشته هایش را از خـدا می داند، زبان به دروغ نمی آلاید، دست به سوی حرام نمی برد و چشم خدا داده را در راه نافرمانی خدا به کار نمی گیرد. مسلمانی که توحید و یکتاپرستی دلش را روشن کرده باشد، در ظلمت خود کم بینی و خودبزرگ بینی و ترس از خلق و ستم بر مردم و سرکشی و سرافکندگی فرو نمی غلتد. ایمان به خدا مانند درخت تن آوری است که اگر در سرزمین وجود کسی ریشه کرد میوه ی نیکوکاری و شادابی و امیدواری را به بار می آورد و آدمی را از خاک به افلاک می رساند. مجموعه ی «به من بگو خدا کیست؟»، اثری است که از یک سو، با ارائه ی یک دوره خداشناسی متناسب با کودک به تقویت بنیان تربیت دینی می پردازد و از سوی دیگر، بر دریافت های توحیدی و فطری کودکان که هنوز با شبهه ها و اندیشه های ناپاک آلوده نگشته تأکید می کند. ضمن آنکه این مجموعه به بخشی از مهم ترین پرسش های کودکان درباره ی خدا و صفات او پاسخ می دهد. روشن است که این مجموعه برای پاسخگویی به همه ی پرسش های کودکان کافی نیست، در این زمینه می توانید از کتاب خداشناسی قرآنی کودکان به قلم نویسنده ی مجموعه حاضر بهره ببرید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما