loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین حلقه ی رزم - دفتر اول: خاطرات برگزیده اولین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس قم

ناشر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان قم

گردآورنده کتاب سید حمید مشتاقی نیا

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 192

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در برگیرنده مجموعه ای از خاطرات برگزیده نخستین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان قم است.
این اثر در شش فصل به زیور طبع آراسته شده است و گزینش، اعزام پردردسر، وداع با پدر، دل مادر، امضای پدر،موش مردگی، خشاب خالی، نبر با چاقو، برکت سفره، کرامت سید، مهمان ناخوانده، ابتکار جنگی و... از جمله مطالب این کتاب به شمار می رود.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: قسم به نگارش خونرنگ حماسه ها و حدیث گلبرگ شقایق ها، سلام بر حماسه سازان مجاهد و خاطره نگاران شاهد، آنان که لحظه ها را می نگارند و متن حادثه ها را با سلاح قلم روایت می کنند؛ باید نگاشت روزهای ایثار و مقاومت و سال های جهاد و شهادت را تا این میراث های ماندگار و ارزش های پر افتخار بماند و برای ما و تمام نسل های آینده روشنگر باشد.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: این مجموعه پیش رو نخستین دفتر از خاطرات منتخب و ارزیابی شده توسط هیئت علمی جشنواره خاطره نویسی استان قم است و از بین هزاران خاطره رسیده، با تلاش نویسنده گرامی سید حمید مشتاقی نیا ویرایش، خلاصه نویسی و تدوین شده است.
در ادامه این مقدمه اضافه شده است: امید است ثبت و نشر این گنجینه های ارزشمند گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و تثبیت خط سرخ شهادت و چراغی فروزان فرا روی آیندگان باشد و از آخرین حلقه ماموریت و سربازی در راه نورانی ولایت باز نمانیم.

در یکی از خاطرات نقل شده در این کتاب آمده است:
مرحوم حجت الاسلام ایرانی در اوایل جنگ فرماندهی سپاه قم را بر عهده داشت. او بیشتر وقتش را در خدمت رزمنده ها یا مجروحین و خانواده شهدا می گذراند و پایان ساعت کار و استراحت برای او معنی نداشت.
حاج آقا هر وقت که از قم به جبهه می آمد، جیب هایش را پر می کرد از انواع عطرهای خوشبو. او این عطرها را در مجالس و مراسم مختلف به رزمنده ها هدیه می داد. هرجا که حضور پیدا می کرد معطر می شد و برای همین رزمندگان اسم او را گذاشته بودند «حاج آقا عطری».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما