loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدرسه امام سجاد (ع) 2: لحظه ای نشو غافل

برگرفته از رساله حقوق

ناشر جمال

نویسنده غلامرضا حیدری ابهری

شاعر مهدی وحیدی صدر

تصویرگر کلثوم نظری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 12

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ناشر درباره این اثر چنین توضیح داده است:
رساله ی حقوق از جمله یادگارهای معنوی و اخلاقی حضرت سیّد السّاجدین امام زین العابدین است . این رساله که در قدیمی ترین کتاب های حدیثی شیعه همانند خصال شیخ صدوق نیز نقل شده است، از ارزشمندترین احادیث تربیتی شمرده می شود. بیشتر انسانها، اهتمام فراوانی به ارزیابی دیگران و بررسی وظایف و مسؤولیّت های آنان دارند؛ امّا در همان حال، از روشنترین تکالیف شرعی و اخلاقی خود غفلت می ورزند. جوهره ی اصلی رساله ی حقوق بیدارکردن ما گرفتاران هواهای نفسانی و زدودن همان غبار غفلتی است که ما را از توجّه به مسؤولیت هایمان باز می دارد.
امام سجّاد در این رساله، ما را متوجه تعهّدات و وظایفمان می گردانند و در عباراتی روشن و روان، حقوق خویشتن خود ، حقوق خدا و حقوق خلق خدا را یاد آور می شوند.
گرچه رساله ی حقوق بارها ترجمه شده و به شکل های گوناگونی در اختیار علاقه مندان معارف اسلامی قرار گرفته است؛ امّا اینک برای نخستین بار این اثر گرانسنگ تربیتی برای کودکان باز نویسی می شود.
متأسّفانه بیش تر آثار مربوط به معرّفی اهل بیت به کودکان، بیان تاریخ و زندگی نامه ی چهارده معصوم است و در میان این آثار، کمتر تألیفی است که به بیان معارف به یادگار مانده از آن بزرگواران بپردازد. خدا را شاکریم که پس از انتشار مجموعه ی دیدنی های خدا (برای آشنایی کودکان با توحید مفضّل) و نیز مجموعه ی نخست مدرسه ی امام سجّاد (برای آشنایی کودکان با صحیفه ی سجّادیه)، اکنون مجموعه ی دوّم مدرسه ی امام سجّاد (برای آشنایی کودکان با رساله ی حقوق) به زیور طبع آراسته شده است. امیدواریم که با عنایت حضرت ولیّ عصر این تلاش ها همچنان ادامه یابد و کتاب های دیگری از این دست نیز به گنجینه ی ادب و معرفت کشورمان افزوده گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما