loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهاد و اصل منع توسل به زور در اسلام و حقوق بین الملل معاصر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19294 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب رویکردی تطبیقی در بررسی تفصیلی موجود جهاد در اسلام و مقایسه آن با اصل منع توسل به زور در منشور ملل متحد است. درخصوص نظر اسلام درباره جهاد و نسبت آن با منزلت اصل مذکور، اندیشمندان این عرصه، دیدگاه های مختلفی ارایه نموده اند که نگارنده آن ها را در چهار نظریه مطرح نموده و به نقد و بررسی آن ها پرداخته و نظریه ای جدید در این باره، با عنوان «صلح مبتنی بر عدالت و دعوت»، ارایه کرده است. شرح و تفسیر اصل مذکور و سیر تحول و شکل گیری آن، بخشی از نوشتار را به خود اختصاص داده است. نویسنده، بر اشتراک نظر حقوق اسلام با حقوق بین الملل معاصر در اصل منع توسل به زور با تقدم حقوق اسلام در این زمینه، تاکید کرده و مبانی و مکانیسم های اجرایی آن را نیز، بیان نموده است. استثنائات وارد بر این اصل در دو نظام حقوقی مورد اشاره و تعیین گستره آن و هم چنین نوع دیدگاه آن ها به مساله تروریسم و سلاح های کشتار جمعی نیز، از دیگر موضوعاتی است که بدان ها پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما