loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحریر رساله الولایه شمس الوحی تبریزی سید محمد حسین طباطبایی (دوره دو جلدی)

1.8 (5)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب حمیدرضا ابراهیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 1095

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19340 10003022
525,000 498,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب محصول تدریس کتاب «رسالة الولایه» حضرت علامه سیدمحمد حسین طباطبایی رحمةالله علیه توسط معظم له است که در پژوهشکده علوم عقلی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج به همت پژوهشگران محترم حجج اسلام حمیدرضا ابراهیمی و عباس فتحیه «تحقیق و تنظیم و نگارش» شد و با ملاحظه و بازنگری و اصلاح و تکمیل و افزودن «اشارات» از سوی حضرت آیت الله جوادی آملی تألیف و تدوین گردید. گزیده ای از محتوای کتابمرحوم علامه طباطبایی در کتاب «رسالة الولایه» در پنج فصل با استفاده از ادله عقلی و نقلی به اثبات راه عرفان و مقام ولایت و باز بودن این راه و بیان طریق باریابی به این مقام منیع می پردازد. عناوین این فصول عبارت است از:فصل اول: باطن داشتن ظاهر دین. فصل دوم: سنخ اسرار باطنی شریعت. فصل سوم: اختصاصی نبودن دستیابی به امور درونی و حقایق باطنی. فصل چهارم: راه رسیدن به امور و حقایق باطنی. فصل پنجم: آنچه انسان با کمال خویش به آن می رسد. علامه طباطبایی رحمةالله علیه چون خود همانند بعضی از اساتید خاص خویش سالک این طریقت و راهی این راه بود، توانست سفر نامه ای بنویسد که همان «رسالهٴ ولایت» است. زندگینامه در متن تاریخ می گذرد و «سفرنامه»، «سیر من الخلق الی الحق» را بازگو می کند و انسان سالک تا این طریق را نرفت و راه را از نزدیک نپیمود، توان بازگویایی اسرار آن را ندارد، همچنان توفیق بازگو کردن همه اسرار برای دیگران، نصیب همهٴ ره پویان این راه نشد، یا بعضی نخواستند بگویند؛ ولی حضرت علامه طباطبایی از معدود علمای راهی این راه بود که به مقدار اینکه راه را طی کرد توانست رموز آن را برای دیگران بازگو کند؛ یعنی «مشهود» را «مبرهن» کند. آن توانایی در استاد علامه بود که «حضور» را «حصول» و «مشهود» را «مفهوم» و «عرفان» را در خدمت قرآن «برهان» کند؛ به قلم بیاورد و بتواند آنچه را یافت مستدل کند. «تحریر رسالة الولایه شمس الوحی تبریزی»، شامل: مقدمه ای درباره «علم عرفان»، تحریر مقدمهٴ کتاب رسالة الولایه و بیان عصاره ای از محتوای آن و تحریر فصول پنج گانه است. هر فصل از فصول پنج گانه نیز دارای دو مقام: مقام اول ادله عقلی و مقام دوم ادله نقلی، و هر مقام نیز شامل تحریر اجمالی، تحریر تفصیلی و اشارات است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما