loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه علم صرف

ویراست جدید

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19491 10003022
84,000 75,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب درسنامه علم صرف که به عنوان متن درسی و آموزشی برای طلاب خواهر تدوین شده است، کلیه قواعد مربوط به علم صرف به صورت درس نامه و حل تمرین مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب نوشته فرامرز علیزاده و سید حمید جزائری است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) منتشر شده است.

نویسنده ابتدا کلیاتی از علم صرف، تعریف آن، فایده این علم و موضوع آن ارائه کرده و سپس اقسام کلمه و بناء و ساختمان آن را بیان کرده است. آنگاه به بحث درباره وزن کلمه، قواعد وزن و انواع کلمات سالم و غیرسالم در زبان عربی پرداخته و به تفصیل احکام مربوط به فعل، اسم و حرف را مورد شرح و بررسی قرار داده است. انواع فعل مانند ماضی، مضارع، امر، معلوم، مجهول، متعددی، لازم، مضاعف، معتلات و انواع اعلال، وزن ها و صیغه های افعال ثلاثی مجرد و مزید و رباعی مجرد و مزید و معرفی ابواب مختلف افعال، بحث درباره اقسام اسم و قواعد اعلال آن، احکام مربوط به ضمایر و موصولات و اضافه به همراه تمرینات مربوط به هریک از آنها در پایان هر فصل از اصلی ترین مباحث مطرح شده در کتاب درسنامه علم صرف است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما