loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جدال دو اسلام: گزیده جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی رحمه الله

جدال اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19548 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اولین و اصلی ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله» است؛ یعنی اسلام ظلم ستیز، اسلام عدالت خواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پا برهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان.

در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکایی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. «اسلام آمریکایی» یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، اسلام بی تفاوت در مقابل دست اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه اینها می سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: «اسلام آمریکایی».
(رهر معظم انقلاب)

کتاب جدال دو اسلام، خلاصه ای از جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی (رحمه الله) با موضوع جدال اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و اسلام) و آمریکایی می باشد. این کتاب توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
بخش نخست، مقالات و گفت‌گوهایی است از وحید جلیلی (مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) و محسن صفایی فرد (فعال فرهنگی) در تبیین اندیشه‌های امام خمینی و تشریح اسلام ناب محمّدی صلی الله علیه و آله وسلم و اسلام آمریکایی.

بخش دوم نیز با عنوان «مصحف انقلاب»، گزیده جلد 21 صحیفه امام است که حاوی مطالب مهم در آخرین سال‌های حیات ایشان است که به لحاظ تاریخی، فقهی، سیاسی و حوادث و اتفاقات دو سال آخر عمرشان بسیار مورد توجّه است.

«إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» اسلام آن دین حق است که به خوبی توسط قرآن و اهل بیت علیهم السلام تبیین و تشریح شده است. دین اسلام الفبایی دارد که بدون آن هیچ حکم و دستوری اصالت ندارد.

توحید، عدالت، نبوت، معاد و امامت که سرچشمۀ قسط و داد، ظلم ستیزی و برقراری عدالت، آزادی و استقرار معنویّت در جهان است، تنها به یک دین ترجمه می‌شود و آن چیزی نیست جز اسلام ناب.
اسلام ناب محمّدی یعنی آن اسلام انقلابی که با نفی هرچه جز خداست آغاز می‌گردد و به اثبات حق و مظاهر آن ختم می‌گردد و نه جز این…

«مردم ما بر علیه ظلم و تحجّر قیام کردند و فکر اسلام ناب را جایگزین اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند.» این تعبیر امام خمینی (قدس سره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است از اسلام آمریکایی که در برابر اسلام راستین قد عَلَم کرده است.

اسلام آمریکایی همان اسلام محدود به عبادات و احکام فردی است که مشکلی با حاکمیت طاغوت‌ها ندارد و جایگزین اسلام ناب می‌شود که مرزهای فرد را در می‌نوردد و به ساحت‌های اجتماعی و سیاسی نیز وارد می‌شود، چنان‌چه مدینه فاضله رسول الله صلوات الله علیه و آله این‌گونه بود.
این کتاب به بررسی تقابل اسلام معنویّت منهای عدالت، اسلام حامی سرمایه‌داری و اسلام آل سعود به جای اسلام ناب محمّد و آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما