loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه علم (لیدیمن)

ناشر حکمت

نویسنده جیمز لیدیمن

مترجم حسین کرمی

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19601 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب "فلسفه علم" از سری کتابهای آشنایی با فلسفه تحلیلی است که به معرفی شاخه های گوناگون فلسفه در حوزه فلسفه تحلیلی می پردازد و بخشهای جداگانه آن را فیلسوفان برجسته تحلیلی در شاخه های تخصصی خود نوشته اند و کوشیده اند مطالب این مجموعه به گونه ای تنظیم شود که به عنوان متن آموزشی به کار علاقمندان به فلسفه نیز بیاید.

" فلسفه علم" متنی است کلاسیک و آموزشی که در آن تلاش شده تا حد امکان از مقدمات و پیش فرضهای تخصصی پرهیز شود و شرایطی فراهم آید که هم علاقمندان به فلسفه و هم متخصصان این عرصه از آن منتفع شوند.

این کتاب از مباحث اساسی و بنیادین فلسفه علم آغاز می کند و با گامهایی سنجیده و مطمئن به تدریج خواننده را به سوی پرسشهای ژرفتر در باب ماهیت علم می کشاند.

استقرا و مشکلات آن، ابطال گرایی، کوهن و ایده پارادایم او در بخش نخست این کتاب تشریح شده و در بخش دوم بحث مهم واقع گرایی و ضدواقع گرایی در علم با فصولی چون تعین ناقص نظریه ها، استنتاج بهترین تبیین، تجربه گرایی ساختی و نظایر آن در کانون توجه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما