loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدگاه های روان شناختی حضرت آیت الله مصباح یزدی

3.7 (3)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اولین فصل این کتاب نگاهی گذرا به تاریخچه روان شناسی، نقش دین در پیداش و رشد دیدگاه های روان شناسی به معنای عام، نسبت روان شناسی فلسفی و روان شناسی تجربی، خاستگاه دیدگاه های روان شناختی، ماهیت انسان در نظریه های روان شناسی و اسلام، دارد. در فصل دوم ابتدا به تعریف انگیزه، انگیزش و نظریه های انگیزش پرداخته و سپس نظریة استاد درباب انگیزش و مبانی رفتار را به تفصیل آورده است. نگارنده در به بررسی دیدگاه های مؤلفان در زمینه طبقه بندی عوامل درونی رفتار می پردازد. فصل چهارم کتاب با عنوان «شناخت و ادارک» از حقیقت، تعریف، ابزار و نظریه های شناخت با تأکید بر دیدگاه اسلام سخن به میان آمده است.
ششمین فصل کتاب به دو موضوع: تفاوت های رفتار و مبانی روان شناختی آن و تحلیل روان شناختی جرم و جنایت اختصاص یافته است. تبیین های روان شناختی برخی آموزه های دینی مانند معاد باوری و سلامت روان، ابعاد روان شناسی تقوا، مفهوم خوف و رجا و جنبه های روان شناختی آن، درمان معنوی اضطراب، تحلیل روان شناختی استخاره، و اعتماد به نفس و توکل به خدا در آخرین فصل این کتاب تشریح می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما