loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن عزیز: آشنایی با آیات، روایات و سخن اندیشمندان جهان در عظمت و فضائل قرآن کریم

ناشر نشرا

نویسنده سید مصطفی حسینی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 131

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «قرآن عزیز» شامل چهار فصل است: «قرآن از زبان قرآن»، «قرآن در کلام معصومان»، «قرآن در اندیشه دانشمندان جهان» و «چکیده ای از مباحث علوم قرآن».

در فصل نخست کتاب، آیاتی از قرآن که خود را معرفی می کند درج شده است. در این آیات از قرآن با صفت هایی چون «کتابی هدایتگر»، «بیان کننده همه چیز»، «جداکننده حق از باطل»، «نسخه ای شفابخش»، «معجزه جاویدان»، «برترین نعمت پروردگار» و... یاد شده است.

در فصل دوم نیز روایات و احادیثی از رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، فاطمه الزهرا (س)، سیدالشهدا (ع)، امام سجاد (ع)، امام صادق (ع) و ثامن الحجج امام رضا (ع) در بیان عظمت قرآن کریم به مخاطب عرضه شده است.

فصل سوم کتاب دارای دو بخش است: «قرآن در اندیشه علما و مراجع تقلید شیعه» و «قرآن در اندیشه دانشمندان و اندیشمندان جهان». بخش نخست شامل سخنان و اندیشه های آیت الله سید علی خامنه ای، امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آیت الله محمدتقی بهجت، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی درباره کتاب الله است.

بخش دوم این فصل نیز به سخنانی از روژه گارودی، یوهان ولفگانگ گوته، کارل مارکس، لئو تولستوی، مارگرت مارکوس، دکتر نبره، مایل آنجلو، گری میلر، علی احمد کنود علمبو، امین ریحانی و دکتر گرینیه اختصاص دارد. در انتهای این بخش نیز نویسنده تفکراتی از آیت الله وحید خراسانی، ملامحسن فیض کاشانی و ملاصدرا را در بیان عظمت قرآن آورده است.

در فصل چهارم نیز مفاهیمی از علوم قرآنی شامل نزول قرآن، آیات مکی و مدنی، ناسخ و منسوخ در قرآن، آیات محکم و متشابه، تاویل و تفسیر قرآن و دیگر مفاهیمی از این دست، به مخاطب معرفی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما