loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق بشر در ترازو: بررسی تطبیقی اسناد جهانی حقوق بشر با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 20165 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هرچند موضوع حقوق بشر مصطلح غربی در اعلامیه و در اسلام به لحاظ شمول و قلمرو یکی است، یعنی موضوع در هر دو «مطلق انسان» است و از این جهت هر دو می توانند به وصف جهانی و یا بشری متصف گردند، اما به لحاظ کیفی و انسان شناختی، انسان موضوع اعلامیه با انسان موضوع حقوق بشر اسلامی، متفاوت است و از همین جاست که بین نظام حقوق بشر اسلامی و اعلامیه، اختلاف پدید می آید.
حقوق بشر اشاره شده در قانون اساسی کشورمان با حقوق بشر غربی چه تفاوت ها و اشتراکاتی دارد؟ مبانی اقتباس شده در حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر غربی چیست؟ ملاک و معیار این که یک حق در زمره حقوق بشر جای گیرد، کدام است؟ چه عاملی سبب می شود تا حقوق خاصی به صورت جهان شمول درآید؟ اینها بخشی از سؤالاتی است که در کتاب حقوق بشر در ترازو به آنها پاسخ داده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما