loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حریم ریحانه (دوره دو جلدی)

جامعترین مجموعه پژوهشی عفاف و حجاب در کشور

ناشر تلاوت آرامش

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 226

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اگر به دنبال کتابی هستید که مستند به آیات قرآن و روایات و مستدل، منطقی و عقلانی و علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان موضوع پوشش و عفاف را تبیین کرده باشد این کتاب یک گزینه ی بسیار عالی برای مطالعه است.

روی جلد جلد اول این کتاب نوشته شده: اولین دائرة المعارف و اطلس پوشش و عفاف در کشور

نگاهی جامع(درون دینی و برون دینی) به موضوع پوشش و عفاف و حجاب

وحقیقتاً هم این کتاب مصور و تمام رنگی، در عین حجم نسبتاً کمش (130 صفحه) از جامعیت بالایی برخوردار است. بدون زیاده گویی های اضافی در عین رعایت اختصار از کمال اتقان در ارائه ی مباحث برخوردار است.

در این کتاب سعی شده از تمامی زوایای ممکن به موضوع پوشش و عفاف نگاه شود (از 18 منظر درون دینی و برون دینی!) و چگونگی ورود به بحث و انتخاب گفتمانی جدید در این حوزه از مزیت های منحصر به فرد این کتاب به شمار میرود.

فهرست کتاب به شرح زیر است:

1- تاریخچه پوشش و عفاف در کشورهای جهان (این فصل اثباتی است با سندهای تاریخی و عکس های متعدد از دروه های متعدد تاریخی، که بشر فطرتاً طالب حجاب بوده در طول تاریخ، تا قبل از رنسان که به بهانه ی پیشرفت، نظام سرمایه داری و دستگاه تبلیغاتی اش برهنه کردن جوامع را پیشه ی خود ساخت!)

2- تاریخچه ی پوشش و عفاف در دوره های مختلف در ایران

3- پوشش و عفاف در ادیان کلام بزرگان و مشاهیر جهان (یکی از جذابترین بینش زا ترین فصول کتاب است)

4- سیمای حجاب در شعر پارسی (نشان از جایگاه رفیع حجاب و عفاف در فرهنگ ملی مذهبی ایران زمین دارد!)

5- پوشش و عفاف در ادیان الهی

6- پوشش و عفاف در اسلام

7- سیمای عفاف در قرآن کریم

8- حجاب و عفاف در احادیث و روایات معصومین علیه السلام

9- احکام پوشش و عفاف (گزیده ای از رایجترین و مهمترین احکام مربوط به حجاب و عفاف در این فصل آمده است)

10- فقط همسرم(یکی از جذابترین فصول کتاب است که نابترین احادیث ذکر شده در موضوع آیین همسر داری در کلام 14 معصوم در آن گرداوری شده، برای خود من بسیار آموزنده و دور از ذهن بود نکات بسیار لطیف و ظریفی که در کلام 14 معصوم در باب آیین همسر داری ذکر شده در این فصل)

11- بررسی شبهات حجاب (شاید اگر بخواهم به کسی پیشنهاد کنم از کل کتاب فقط یک فصل را بخواند همین فصل است، پاسخهای بسیار مستدل و منطقی به رایج ترین شبهه ها در مورد موضوع حجاب و عفاف در این فصل ذکر شده، اگر کل کتاب را هم نخواندید این فصل را از دست ندهید!)

12- خون نوشت (وصیت های شهدا در خصوص مسئله ی حجاب و عفاف است، کم اهل دل باشد کسی غوغا میکند این فصل کتاب با او... اهل دل هم نباشد کار خودش را میکند ...)

13- عفاف در حبس (داستان غم انگیز کشف حجاب در ایران)

14- هجوم خاموش (بررسی شبیخون فرهنگی دشمشن پیرامون حجاب و عفاف، از فصل هایی که حقیقتاً مطالعه ی آن بصیرت زا و بینش زا میتواند باشد)

15- علم هم تجربه کرده است(اثرات حجاب و عفاف از نگاه علم، اگر کسی مخالف حجاب باشد و داعیه دار روشنفکری و استفاده از علم روز در هر زمینه باشد، این فصل خلع صلاح کننده ی هر منکر حجاب و عفافی است با استناد به علم روز!)

16-از زبان آمار (آمار و آثار بی عفتی در جهان)

17-حجاب در قرن 21

18- بخاطر حجاب (حجاب، جبهه ی جهانی زنان مسلمان

از زمانی که تصویر ابتدایی ترین انسان ها در میان سنگواره ها و تصاویر درون غارها دیده شده تا اواخر قرن نوزده، بشر همواره عفت و حیا را رعایت می کرده و تفاوت در فرهنگ، سلیقه، رنگ و جغرافیا هرگز نتوانسته مانع از رعایت فرمان درونی فطری و غریزی حیا شود.جلد دوم کتاب حاضر بررسی موضوع پوشش و عفاف از شانزده منظر مختلف است و سیر تاریخی پوشش در جهان را همراه با تصاویر توضیح داده است. کتاب در سه بخش تدوین شده است. سیر تاریخ پوشش در جهان شامل بررسی پوشش تمدن ها و کشورهای مختلف از ابتدایی ترین آثار به جا مانده از لباس و نحوه رفتارهای بشر تا قرن بیستم؛ سیر تاریخ پوشش در ایران با بررسی پوشش از دوره پیش از پارسیان تا دوره قاجار و بررسی تحلیل ماجرای کشف حجاب با نگاهی خلاصه و جامع به وضعیت پوشش در دوره پهلوی.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1390
  • چاپ جاری
    9
  • تاریخ اولین چاپ
    1390
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    خشتی
  • تعداد صفحات
    226
  • ناشر
  • وزن
    393
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 2 آذر 1393
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    شنبه 28 تیر 1399
  • شناسه
    20186
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما