loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل الحسین: نخستین مقتل مکتوب امام حسین علیه السلام

5 (1)

ناشر خیمه

نویسنده ابومخنف لوط بن یحیی ازدی

مترجم حجت الله جودکی

مستندساز سید محمدمهدی جعفری

شارح حجت الله جودکی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 438

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ابومِخْنَف لوط بن یحیی أزدی غامدی (متوفی 157 ق.) یکی از مشهورترین و قدیمی ترین گزارشگران واقعه ی عاشورا است. وی از شیعیان امامی کوفه و تاریخدان و سیره نویس بوده است.

کتاب «مقتل الحسین» او از جمله ی مشهورترین منابع تاریخ عاشورا به حساب می آید. در گذر زمان، اصل این کتاب از بین رفته است. (گرچه کتاب هایی غیرمستند و آمیخته با تحریفات تاریخی فراوان با نام مقتل ابومخنف منتشر شده اند و در بازار موجود است.) تنها آنچه از آن مقتل ارزشمند قابل دسترسی است، روایت هایی است که به طور مستقیم ابوجعفر محمد بن جریر طبری (متوفی 310 ق.) در کتاب تاریخ خود نقل کرده است و مجموعاً 113 روایت کوتاه و بلند را شامل می شود.

در کتاب حاضر، دکتر حجت الله جودکی ـ پژوهشگر تاریخ و محقق در کتاب شناسی مقاتل ـ به روشی نقادانه و علمی به استخراج روایات مذکور از تاریخ طبری همت گماشته و آن ها را به ترتیب حوادث تاریخی مدون کرده است.

همچنین برای نخستین بار متن عربی مقتل همراه با ترجمه ذکر شده است. در این کتاب همچنین پیشگفتاری با موضوع تاریخچه ی مقتل نگاری و معرفی مقتل ابومخنف آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما