loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آناتومی داستان: بیست و دو گام تا استاد شدن در داستان گویی

ناشر ساقی

نویسنده جان تروبی

مترجم محمد گذرآبادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 600

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «آناتومی داستان» در سال 2006 میلادی به قلم جان تروبی، نمایشنامه نویس و مدرس این حوزه و همچنین یکی از معلمان و مشاوران مطرح هالیوود منتشر شد.

این کتاب در درجه اول برای فیلمنامه نویسی است، ولی ویژگی متمایز کننده «تروبی» و کتابش این است که تمایز چندانی بین رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه قایل نمی شود و دستوری یکسان برای آن ها می دهد. همان طور که در سال های اخیر، استادان داستان گویی نیز به همین سمت پیش رفته اند.

تروبی چندین مبحث جدید را برای نخستین بار در این کتاب معرفی می کند. برای مثال او مدل جدیدی را برای ساختار فیلمنامه ارایه می دهد که بعد از مدل «سه پرده ای» و «سفر قهرمان»، که دو مدل شناخته شده در این حوزه هستند، ارایه شده و مدل «22 مرحله ای» نام گرفته است.

در توضیح این کتاب آمده است:

«مساله اصلی ام در این کتاب این بود که نشان دهم که چگونه یک بوطیقای عملی طراحی کنم، یعنی فن داستان گویی که در تمام اشکال داستانی کاربرد داشته باشد. از جمله این که نشان دهم چگونه داستانی پیچیده و زنده خلق کنید که در ذهن مخاطب رشد کند و هرگز نمیرد. رسیدن به مقام استادی در داستان گویی کار شاقی است، ولی اگر فن را فرا بگیرید و زندگی خودتان را به یک داستان بزرگ تبدیل کنید از قصه های شگفت انگیزی که خواهید گفت به حیرت فرو می روید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما