loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکردی در فلسفه تکنولوژی: از مصنوعات تکنیکی تا سیستم های اجتماعی تکنیکی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«تکنولوژی صرفاً مجموعه ای از فراورده های تکنولوژیک نیست، به چیزهای دیگری هم مربوط می شود؛ به اینکه چگونه مردم و به طور خاص تر مهندسان، این فراورده ها را قابل بهره برداری می کنند، چگونه از آن ها برای برآوردن مقاصد خاص خودشان استفاده می کنند، و همه این ها چگونه دنیایی که می شناسیم را تغییر می دهد».
در این کتاب درس گفتارهایی درباره مهندسان، تکنولوژی و جامعه را مطالعه می کنیم.در این اثر، تکنولوژی از دیدگاه های مختلفی مورد تحلیل قرار می گیرد. این تحلیل با تمرکز بر ملموس ترین محصولات تکنولوژی، که مصنوعات تکنیکی نامیده می شوند، آغاز می شود، و سپس قدم به قدم این محصولات را در درون بافت کاربردشان مورد ملاحظه قرار می دهد، و نهایتاً به آن ها همچون پدیده هایی که در سیستم های اجتماعی ـ تکنیکیِ فراگیرنده قرار دارند توجه می کند؛ سیستم هایی که شامل انسان ها، به عنوان اپراتور، و قواعد اجتماعی، مانند قانون گذاری، می شوند. مثالِ مورد استفاده در کل کتاب سیستم هواپیمایی است، که در آن هواپیماها مثال هایی از مصنوعات تکنیکی و سیستم هواپیماییِ جهانی مثالی از یک سیستم اجتماعی ـ تکنیکی است.
برای نشان دادن جایگاهِ اخلاقی طراحی و نقش مهندسان در آن، موضوعات مربوط به طراحی موتورهای کم صدای هواپیما و علل سانحه های هوایی مورد تحلیل قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما