loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 5: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره علامه سید محمدحسین طباطبایی

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 243

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

بدون تردید علامه طباطبایی یکی از برجسته ترین و شاخص ترین شخصیت های دینی جهان اسلام در دوران معاصر است که ابعاد گوناگون علمی و معنوی را در وجود خود متجلی ساخت. استاد خسروشاهی که از شاگردان با سابقه ایشان است و تلمذ 25 ساله و دیرینه با ایشان داشته است، مجموعه خاطرات خویش از این همراهی طولانی مدت خود را طی سالیان، در گفتگو با نشریات مختلف بیان داشته است که هم اکنون در قالب یک کتاب به مخاطبان فرهیخته عرضه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی که خود از اندیشمندان و مبارزان و صاحبنظران مطرح در صحنه فرهنگی و سیاسی کشور است و سالیان سال سفیر ایران در واتیکان و مصر بوده و هم اکنون مدیر مرکز بررسی های اسلامی قم است، حرفها و ناگفته های زیادی از علامه طباطبایی را در این کتاب بیان داده است.

جلد پنجم مجموعه «حدیث روزگار» ـ که به مجموعه ای از خاطرات مستند می پردازد ـ از 9 گفتگو درباره زندگی، زمانه، خاطرات، آرا و اندیشه های علامه طباطبایی تشکیل شده است.

نویسنده به جای مقدمه، گفتارهایی از امام خمینی(ره)، آیت الله محمدحسین حسینی طهرانی، شهید مطهری، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی را درباره شخصیت و عظمت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی آورده است که هم برای اهل خرد در شناخت علامه می تواند روشنگر باشد و هم تذکار توضیحی، برای کسانی که عظمت و مقام علمی ـ معنوی آن استاد یگانه را نادیده می گیرند و گاهی به بهانه «نقد مباحث علمی ـ فلسفی» با به کار بردن تعبیرات ناشایسته، به ساحت قدسی ایشان جفا روا می دارند...

عناوین فصل های این کتاب عبارتند از: در محضر علامه سید محمدحسین طباطبایی، علامه طباطبایی احیاگر نفوس، علامه در معرض تکفیر، مراجع عظام و علامه طباطبایی، آخرین توصیه در آخرین دیدار، علامه طباطبایی و هانری کربن، بُعد سیاسی علامه طباطبایی، حربه تکفیر، استمرار هجمه. این گفتگوها به ترتیب در آبان ماه 1385 در روز نامههای کیهان و اطلاعات، روزنامه وطن امروز ، مجله پنجره و... منتشر شده است.

در بخش ضمیمه هم فهرست اعلام، اماکن، کتب و اسناد و عکس هایی مربوط به علامه و آثار ایشان آمده است. ابتکار استاد خسروشاهی با افزودن تصاویر دیدنی و اسناد و حتی دست خط های علامه طباطبایی لطف دیگری به کتاب داده است که زوایای دیگری از زندگی و روحیات علامه را به نمایش می گذارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما