loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه خلاصه تفسیر المیزان علامه طباطبایی - جلد سوم

ناشر اسلام

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

مترجم فاطمه مشایخ

تلخیص کمال مصطفی شاکر

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 696

معرفی کتاب

مجموعه حاضر خلاصه ای از تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی می باشد.

تفسیر المیزان نخستین بار در ۲۰ جلد به زبان عربی منتشر شد. شیوهٔ تفسیر قرآن به قرآن محمدحسین طباطبایی شیوه ای بی سابقه بوده است. وی بنای تفسیر آیات را کمک گرفتن از دیگر آیات قرآن برای روشن نمودن قصد و معنا قرار داد.
تفسیر المیزان که در حدود سال ۱۳۷۴ ه ق شروع و در شب قدر (۲۳ رمضان ) ۱۳۹۲ ه ق پایان یافت در ۲۰ جلد بالغ بر ۸۰۰۰ صفحه به زبان عربی در قطع وزیری منتشر شد. حضرت علامه برای تفسیر ابتدا آیه را بیان فرموده اند و بعد از آن به تفسیر هر جزء از آیه پرداخته اند.

خود حضرت علامه کراراً می فرمودند: «ما این روش تفسیری را از مرحوم قاضی داریم.» طبق سخن خود علامه این نوع تفسیر، تفسیر مرحوم آیة الله حاج میرزا علی آقای قاضی بوده است. ایشان در مقدمه المیزان پس از اشاره به روش های مفسران می فرمایند: شما اگر در تمام روش ها و مسلک هایی که درباره تفسیر قرآن بر شمرده ایم دقت کنید؛ مشاهده خواهید کرد همه آنها در یک نقص که نقص بسیار بزرگی است، شریک هستند و آن این که نتایج حاصل از بحث های علمی و فلسفی را بر قرآن کریم تحمیل کرده اند بی آن که آیات دلالتی بر این معانی داشته باشند. در نتیجه، تطبیق خود را تفسیر نامیده اند و حقایق قرآن را به صورت مجازهایی در نظر گرفته و وجه تنزیل عده ای از آیات را تأویل کردند.

اولین و مهمترین مزیت تفسیر شریف المیزان تفسیر آیه به آیه است. علاوه بر آن می توان به ورود علامه به بحث ها از جوانب گوناگون اشاره کرد یعنی علامه علاوه بر تفسیر: بحث های روائی، اجتماعی، تاریخی، فلسفی و علمی را هم بدون خلت بیان کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

نعمت اله عشیری

سلام با تشکر از زحماتتون لطفا اگه میشه ۴جلد رو به صورت تفکیکی در سایت بفروشید

22 آذر 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما