loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نامه نام آوران: معرفی 1000 نام آور در حوزه های ادبیات، فلسفه، هنر، تاریخ...

آشنایی با چهره های سرشناس تاریخ ایران و جهان

5 (2)

ناشر طلایی

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 400

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این فرهنگ نامه در سال ۱۳۸۷ چاپ شد و خیلی سریع به تجدید چاپ های مکرر رسید. بیش از سی نویسنده، محقق، مترجم، نقاش و… در زمینه های مختلف ادبیات، فلسفه، هنر، تاریخ و… درجمع آوری و تهیه اطلاعات آن نقش داشته اند.

در این کتاب زندگی نامه مختصری از هزار شخصیت برجسته ی ایران و جهان به زبانی ساده برای نوجوانان به تألیف درآمده است. فهرست الفبایی کلیه نام آوران، به شما کمک می کند تا شخصیت مورد نظرتان را به راحتی از روی الفبا در متن بیابید.

در متن اصلی بالای هر صفحه در حاشیه ای مدخل اصلی نام افراد به ترتیب الفبا آمده است و زیر آن توضیحات وخلاصه ای از زندگی هر فرد به زبان ساده بیان شده است. درست زیر هر مدخل، داخل پرانتز سال تولد و وفات هر شخصیت مطابق با تقویم کشورش نوشته شده است. بعد شرح مختصر زندگی و ویژگی های هر فرد معرفی شده است. در ارتباط با هر شخص، حتماً عکس و یا تصویری از او مقابل مطلبش آمده است. بیشتر تصویرها زیر نویس هم دارند. در پایان بعضی از مطالب، خواننده را برای اطلاعات بیش تربه مطالبی دیگر ارجاع می دهد.

در کتاب علاوه بر شخصیت های واقعی، درباره ی بعضی از شخصیت های اسطوره ای و افسانه ای که ارتباط تنگاتنگی با زندگی انسان ها پیدا کرده اند، مثل گیلگمش از اساطیر سومر و رستم، پهلوان افسانه ای ایران و… نیز مطالبی آمده است. در پایان کتاب نمایه موضوعی آورده شده است که اسامی شخصیت ها را بر اساس نوع فعالیت ها دسته بندی کرده است. این کتاب برای نوجوانانی که به زندگی افراد برجسته ی جهان علاقه مندند و یا در این رابطه کار تحقیقی دارند، منبع اطلاعاتی خوبی است. این کتاب در چهارمین دوره ی جشنواره ی انجمن ناشران کودک و نوجوان سال ۱۳۸۸، جزو کتاب های برگزیده شناخته شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما