loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جای خالی عباس

5 (1)

ناشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید علی اصغر علوی

مستندساز محمدرضا سنگری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21327 10003022
160,000 152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محمدرضا سنگری در ابتدای کتاب با عنوان «مقدمۀ استاد» آورده است:
نام ها گاه، سلسلۀ صفات و شبکۀ فضیلت ها را تداعی می کنند و در این میان هیچ نامی را نمی شناسم که شکوه و شوکت نام عباس یافته باشد، نامی رشک انگیز و اشک انگیز، رشک همۀ خوبان در عرصۀ رستاخیز و اشک همۀ آنان که به شوق می گریند و جلال و جمال ابوالفضلی را ادراک می کنند.
و این نوشته های برخاسته از جان که به مدد نفس رحمانی باب الحوائج است و قطره های اشک قلبی عبا س آشنا، دریچه ای است تا به باغ سبز و آسمان فراخ «قمر» و اقیانوس کران ناپیدای «ساقی» چشمی بیندازیم و این «مدیر رشید» را بهتر و بیشتر بشناسیم.
برادر عزیز و فرهیخته و ادیب و نکته یابم سیّد علی اصغر علوی را سپاس که این جرعه را به جام جانتان بخشیده است. توفیقاتش مستمر وعباس عاشورا، یاور و یار هماره اش باد.

نگارنده خود نیز در بخشی از «مقدمه» آورده است :
باید هر شب دید چقدر به حسین نزدیک تر شده ایم، باید در مراقبات شبانه به این پرسش پاسخ داد: چقدر حسین تر شده ایم؟!
منیّت ها باید در حسین فانی شود، اصلاً در آینه ها باید به جای تصویر خود، او را دید! آنچنان که در تحلیل عرفانی رفتار ابوالفضل در کنار شریعه این گونه گفته اند: دست در آب برد تا ببیند چقدر حسین شده است؟ او دست در آب برد تا «او» را ببیند، چرا که دیگر از عباس چیزی نمانده است! هرچه هست حسین است.
همۀ اهل بیت علیه السلام وقتی از زیارت امام حسین علیه السلام فارغ می شدند، به علقمه سری می زدند و به زیارت یار باوفای امام حسین علیه السلام می پرداختند. خیابان منتهی به حرم حضرت عباس (خیابان بین الحرمین) فرصتی برای تأمل در شخصیت حضرت عباس علیه السلام است. حرم حضرت عباس علیه السلام از دیگر شهدا جدا شده است تا فرصت خلوت در این شخصیت بهترفراهم شود و بتوان سلوک ذیل این شخصیت داشت.
جای خالی عباس به دنبال این است که دریچه ای باشد به سوی تفکر در شخصیت حضرت عباس بن علی علیه السلام…
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما