loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از اینجا آغاز می شود ... (تاریخچه جنبش دانش آموزی در ایران اسلامی)

ناشر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

نویسنده یعقوب توکلی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 303

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جنبش دانش آموزی با ایجاد موجی برای تغییر منطق تفکر، ادبیات و گفتمان نسل جوان مطرح شده است.

این جنبش، حرکتی فرهنگی ـ اجتماعی است که مواضع سیاسی خود را در قالب ترویج فرهنگ ناب اسلامی در تمامی سطوح و پرهیز از موضع گیری های روزمره سیاسی و حزبی اتخاذ می کند.

در مقدمه کتاب «از اینجا آغاز می شود» آمده است:
«بازخوانی هویت و تبار انقلابی نسل جدید انقلاب و مشخص کردن سهم دانش آموزان برای نیل به آرمان های مقابله با جلوه های شیطانی ناامیدی و کم کاری، تخدیر، فرافکنی ها، تنبلی و ترس، مساعدت به نظام تعلیم و تربیت کشور برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ترویج گفتمان امیدبخش، هویت آفرین، نشاط برانگیز و عقلانی مهدویت در فضای دانش آموزی و نیز جهت یابی مطالبات دانش آموزان و تعالی آن منطبق با آرمان های امام راحل و رهبری از اهداف تشکیل جنبش دانش آموزی است.»

این کتاب در پانزده فصل منتشر شده که «تحلیل شناختی در ضرورت بحث دانش آموزی»، «لزوم تبیین اصالت و پیوستگی جنبش دانش آموزی» و «مبانی تقسیم بندی مقاطع تاریخی جنبش دانش آموزی در ایران» برخی از فصول آن را تشکیل داده اند.

«مدارس اسلامی؛ یکی از کانون های جنبش دانش آموزی»، «تاریخچه فعالیت های دانش آموزان جبهه ملی در سال های 1340-1339» و «گسترش جنبش دانش آموزی ایران» دیگر مباحث کتاب را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما