loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزه های طبی و بهداشتی امام رضا (ع): تحلیلهای علمی طب الرضا (ع) بر اساس طب نوین

ناشر سفیر اردهال

نویسنده محمد دریایی

مستندساز ابراهیم ایراندوست

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 786

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر که دکتر محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی آن را نوشته است، طب الرضا(ع) را بر اساس طب نوین تحلیل علمی کرده است.

اصل کتاب هم به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول که آموزه های طبی و بهداشتی امام رضا(ع) نام دارد در 14 فصل به تشریح این آموزه ها پرداخته است که عنوان فصل ها چنین است:

بیان مراتب سند و انتساب رساله طلایی به/ امام رضا(ع)، ترجمه و شرح کلیات متن رساله، جایگاه حجامت درمانی در عصر جدید، فصد و زالو درمانی، زمان مندی تاثیر ماه بر حجامت، تقویم طب اسلامی، شیوه های مداوا و درمان، آموزه های همگانی امام رضا(ع) در مورد رعایت بهداشت عمومی و خصوصی، تحلیل علمی مباحث طب الرضا در طب نوین، نیروی اعجازگر سبز گیاهان و نقش درمانی آنها در سلامت، ویژگی آب معدنی ها و آشامیدنی ها، درمان با آب زمزم، رهنمودهای چهارده معصوم درباره آداب زناشویی، توصیه های بهداشتی و غذایی امام رضا، انواع چای و عرقیات گیاهی، انواع سوویق و قاووت حبوبات و حیات باروز امام رضا(ع)

بخش دوم این کتاب هم به مفردات گیاهی، مواد معدنی و حیوانی در طب الرضا اختصاص دارد. به این معنا که هر یک از گیاهان یا مواد موجود در طبیعت چه خاصیتی دارند و امام رضا هر یک از آنها را در درمان بیماری ها چگونه به کار می برده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما