loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رجل سیاسی

ناشر رسول آفتاب

نویسنده رحیم مخدومی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 165

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21606 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «رجل سیاسی» اثر رحیم مخدومی شامل آثار 60 شرکت کننده در سومین جشنواره داستان مردمی رسول آفتاب است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"ای مردم: من بر شما از دو چیز می ترسم، پیروی هوای نفس و آرزوهای دور و دراز...." نهج البلاغه، خطبه 42

رجل سیاسی نفس زنان دستانش را ستون بدن لاغرش کرد و با حالتی بیمار گونه توی رختخواب نشست. از پشت شیشه متکفرانه به خیابان نگاه کرد. هوا طوفانی بود و بیدهای مجنون در پیچش تند باد، خش خش کنانبا هم سرشاخ می شدند. حس تلخی مدام اعصابش را به هم می ریخت. چیزی انگار تو دلش جابه جا شده بود. از خوابش هم تنها خاطره گنگی برایش مانده بود. یک صحنه شلوغ و در هم و برهم! کاغذهای آتش گرفته ای که از دهان صندوق های باز شده بیرون می ریخت و در پیچ و تاب تند باد، ابرهایی سرخ و لرزنان پدید می آورد!

با ضعف از جایش بلند شد. آه کشید و با ترشرویی پنجره را گشود. صدای زوزه باد، یک آن از کنار گوش چپش گذشت و توی اتاق پیچید. پرده های حریر به تندی لرزیدند. انگشتان کم جان مرد، به سمت کنترل تلویزیون رفت. روی مبل راحتی نشست و در حالتی خمیده توی خودش فرو رفت.....

بعدازظهری که آرای شمارش شده خوانده می شد، او پاهایش را روی هم انداخته و راست و صاف همین جا نشسته بود. فاتحانه و از ته دل خندیده، بعد آسوده تر از همیشه، به بالش نرمش پناه برده بود. نگاهش را سپرده بود به سقف. روی پنکه طلایی رنگ که آهسته و بی صدا توی مردمک هایش می چرخید و او رابیشتر و بیشتر در خلسه ای شیرین غرق می کرد.....

همچنان که نگاهش به دورهای کند پنکه بود، ذهنش دایره وار زندگی سیاسی اش را دور می زد. اما چیزی نمی یافت، جز کشمکش و رقابتی طاقت فرسا! خوب که می اندیشید، همه اش همین بود. تمام هفت دهه عمرش همین طور گذشته بود و حالا هم جز تمنای برنده شدن، هیچ آرزویی در سر نداشت.

دکمه کنترل را که فشرد، چروک های پشت دستش ور آمد. تلویزیون روشن شد. چشمان مرد پر از بی صبری و انتظار بود و هر چه که می دید، صحنه های انتخابات دیروز بود.

جنبش و جوش عجیب مردم .... صف های بلند .... سرودهای حماسی .... پرچم های سه رنگ و صندوق های رای!

با دلواپسی به یاد آن ساعت نحسی افتاد که بر لج رقیبانش کاندید ریاست جمهوری شده و باورش شده بود که دیگر رجل سیاسی بسیار مهمی است؛ بس که به نظام خدمت کرده بود!

چقدر دلش می خواست در این لحظه فوق حساس، همه یاران سیاسی اش در کنارش بودند. همان اشخاص محترمی که تا چند روز پیش از گوشه و کنار سر برآورده و پیش او عرض خدمت می کردند.

ناگهان با خودش زمزمه کرد: "وای.... چقدر نان و نمک خوردند تو ستادهای من...."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما