loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انبیای الهی، زمینه سازان ظهور

5 (1)

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده موسسه فرهنگی موعود عصر (عج)

تحقیق و تنظیم کتاب بختیار صادقی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21730 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ببنیم که پیامبران الهی در آرزوی چه خبری به سر می بردند؟
خداوند در قرآن کریم درباره ی قوم لوط می فرماید:
«قالَ لَوْ أَنَّ لی بِکُمْ قُوَّةً أَوْ آوی إِلی رُکْنٍ شَدید؛
ای کاش در برابرتان قوّتی برایم بود یا به رکن الشّدید پناه می بردم.»

این رکن الشّدید و این قوّت چیست که لوط(ع) در این شرایط سخت، چنین چیزی را از اعماق وجودش آرزو و تمنّا می کند؟ امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:
«سخن لوط که به قومش گفت: ای کاش در برابر شما قوّتی داشتم یا به رکن الشّدید پناه می بردم، جز آرزوی قوّت و نیروی قائم(عج) و توانایی اصحاب آن حضرت نبود و همانا یک تن از یاران قائم(ع) قوّت چهل نفر را دارد و دلش از کوه آهنین محکم تر است و اگر آنان به کوه های آهن بگذرند، آنها را از میان برمی دارند و شمشیرهایشان را زمین نمی گذارند تا آنکه خداوند عزّ و جلّ راضی شود.»

[...] می دانیم که لوط (ع) شاگرد ابراهیم(ع) است. حال ببینیم که حضرت ابراهیم(ع) چگونه بود. به یاد بیاورید زمانی را که ابراهیم(ع) به پدرخوانده اش می فرماید:
«از من تبعیّت کن تا تو را به صراط السّوی هدایتت نمایم.»

این صراط السّوی چیست که ابراهیم با آن آشناست؛ ولی دیگران از آن بی خبرند؟ راز صراط السّوی در آیه ی 135 سوره ی مبارکه ی طه، نهفته است. خداوند در این آیه می فرماید:
«بگو همه در انتظارند. پس در انتظار باشید! زود است که بدانید یاران راه راست کیانند و چه کسی ره یافته است.»واقعه ی ظهور، شاید برای ما در همین خلاصه شود: «امام غایبمان، ارواحنا له الفداء، بازمی گردند»؛ امّا حقیقت این است که واقعه ی ظهور، واقعه ای عالم گیر، عظیم و شگفت انگیز است که در اثر آن، تمام ناپاکی ها در تمام عالم ها، از بین می رود و خداوند، آنگونه که شایسته است، پرستیده می شود. نه فقط در زمین و آسمان ما؛ بلکه در همه ی جهان ها و برای همه ی موجودات.

برپا شدن حکومت حضرت مهدی(عج)، هدف نهایی خداوند از آفرینش موجودات است؛ هدفی که همه ی پیامبران و انبیای الهی (علیهم السلام) مردم را به سوی آن دعوت کردند و برای آن از جان و مال و سرمایه های خود گذشتند.

این سخن، چیزی است که «بختیار صادقی» در کتاب «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور» ارائه کرده است. این کتاب که با تحقیق آقای صادقی و همکاری «واحد پژوهش مؤسسه ی موعود عصر(عج)» به ثمر رسیده، کتابی است منحصر به فرد و نو، که اثبات می کند هر پیامبر، چگونه و از چه مسیری، جاده ی ظهور را کوبیده و نرم کرده است.
محقّق، در این کتاب، تاریخ ظهور را از حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) شروع نکرده است؛ بلکه آن را به زمان خلقت آدم ابوالبشر(ع) بازگردانده. او در بخش عمده ی کتاب به اهمّیت موضوع ظهور در همه ی آسمانها و زمینها پرداخته است.

واکنش خواننده پس از پایان کتاب: از پیامبران الهی(ع) تعجّب نمی کنید که چه ها کرده اند؛ ولی از بی خیالی خودتان درباره ی واقعه ی عظیم ظهور، تعجّب خواهید کرد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما