loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)

2 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)، نوشته مایکل پرنتی است و با ترجمه محمد شجاعیان و محمد عرب زاده در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

تصویری که بسیاری از مردمان عصر حاضر اعم از آسیایی، آفریقایی، اروپایی و حتی آمریکایی، از آمریکا دارند، این است که ایالات متحده ی آمریکا سرزمین فرصت های برابر و مهد آزادی است. قدرت در آن به شکلی مردم سالار تقسیم شده و هرکس، صرف نظر از نژاد و دین و عقیده ای که دارد، جایی برای حرف زدن می یابد.

این تصویر آن قدر رواج یافته و نهادینه شده که برخی نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور را الگوی تمام عیار و حتمی همه ی کشورهای جهان می نامند و معضلات و دردسرهایش را اشکالاتی کوچک و بخشودنی می دانند. اما داستان چیز دیگری است. حقیقت آن است که در آمریکا همه ی راه ها به سوی اقلیتی نخبه ختم می شود که فرهنگ، هنر، رسانه، آموزش، پژوهش، پول، اقتصاد، صنعت و ورزش را در اختیار دارند و حاضرند برای حفظ این منابع قدرت دست به هر کاری بزنند.

همه ی این ها موجب نمی شود که حاشیه ی کوچک و در عین حال مستقلی را که در کناره ی این شاهراه قدرت به سختی به حیات خود ادامه می دهد نادیده بگیریم. قیام های رنگین پوستان، اعتراضات مدنی، جنبش های دانشجویی و در همین اواخر جنبش تسخیر وال استریت نمونه هایی از این کورسوی استقلال خواهی و آزادی طلبی است که هرچند شاید فراز و نشیب داشته باشند و گاهی از جوش و خروش بیفتند، اما هیچ گاه از بین نخواهند رفت و لاجرم زمانی خواهد رسید که به شکلی فراگیر و عمیق همه ی عرصه های حیات آمریکایی را درنوردند.

کتاب «دموکراسی برای اقلیت» به قلم یکی از منتقدان مشهور آمریکایی به نام مایکل پرنتی با ارائه ی آمارها و نمونه های متعدد به نقد ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایالات متحده پرداخته و معضلات درونی و سرشتی آن را آشکار می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما