loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صد نکته از هزاران درباره نهضت سالار شهیدان

ناشر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

نویسنده علی رضایی تهرانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 341

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، در بر دارنده ی مجموعه نکاتی اخلاقی، اجتماعی، تاریخی، قرآنی و سیاسی در مورد ماهیت واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) است. در این اثر به نکات متنوعی در مورد ویژگی ها و فضایل امام حسین و اصحاب ایشان، زینب کبری(س)، فرزندان و سایر خاندان آن امام در کربلا اشاره شده و از زوایای گوناگون به مطالعه این حادثه بزرگ پرداخته شده است. در همین زمینه نویسنده به مسایلی همچون: عزت حسنی، جریان عطش در کربلا، دلایل کم بودن یاران آن امام، علل وقوع این واقعه، ویژگی قاتلان شهدای کربلا، سنگینی مصایب سیدالشهداء، بایسته های عزاداری، الگو بودن قیام حسینی برای همه آزادگان جهان، ثواب بالای زیارت امام حسین در کربلا و گریستن برای آن امام، عدم جواز تقیه در حادثه عاشورا، بررسی جنبه های سیاسی این واقعه در مورد فروپاشی نظام بنی امیه و ابعاد معنوی عاشورا و اسرار آن اشاره نموده و به شرح معنای برخی از اصطلاحات و عناوین خاص مربوط به واقعه پرداخته است. وی اشعاری از شاعران در مدح و رثای امام حسین و یاران ایشان نقل کرده و مصایب این حادثه که مربوط به بعد از عاشورا بوده است را نیز به صورت اجمالی شرح کرده است.

در مقدمه ناشر آمده است: چراغ هدایت بودن از یک سو و کشتی نجات بودن از سوی دیگر در مختصات شخصیتی حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام در کنار صدها ویژگی و امتیاز دیگر، این امام عظیم الشأن را در صدر عشاق جهان هستی و محبوب ترین شخصیت ولایی عالم نشانده است. بلی خود ایشان هم در عشق بازی با محبوب اول جوری عمل کرد که گوی سبقت را از همگان ربود. حضرت حسین علیه السلام درصدر است و باید صدرنشینی ایشان در همه سطوح فکری، مدیریتی، اسوه بودن، عشق و محبت ورزی و... برای همه محبینش، بلکه همه بشریت تبیین شده و معرفی شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما