loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنبش ناراضیان: جامعه شناسی جریان مهاجرت نخبگان از رشته های مهندسی و پایه به علوم انسانی

ناشر آرما

نویسنده محمدحسین بادامچی | محمدقائم خانی

ویراستار سمیه سادات حسینی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 372

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21953 10003022
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جنبش ناراضیان نوشته محمدقائم خانی و محمدحسین بادامچی است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، جامعه‌شناسی جریان مهاجرت نخبگان از رشته‌های مهندسی و پایه به علوم انسانی را بررسی کرده است. کتاب جنبش ناراضیان که در 5 فصل نوشته شده، درمورد پدیده‌ای نو در نظام آموزش عالی کشور است: ادامهٔ تحصیل دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی. چرا در جامعه‌ای که همواره علوم پزشکی و مهندسی از اولویت برخوردار بوده‌اند، عده‌ای از دانشجویان به تحصیل در حوزهٔ علوم انسانی روی آورده‌اند؟ این پرسشی است که در ابتدای کتاب حاضر طرح شده است.

نویسندگان این موضوع را از جنبه آماری بررسی کرده‌اند و سپس به سراغ بررسی کیفی آن رفته‌اند و نمونه‌گیری نیز انجام داده‌اند. موضوعاتی همچون بینش تحصیلی، عوامل درونی اثرگذار، عوامل بیرونی و... در این پژوهش بررسی شده تا در نهایت نویسنده‌ها یافته‌های خود را در فصل دوم کتاب ارائه داند. خواندن کتاب جنبش ناراضیان را به دوستداران پژوهش‌هایی پیرامون اهمیت علوم انسانی در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

آقای م. ع. م. ی درباره تفاوت اهداف درس‌خواندنش در دو دوره می‌گوید: «در لیسانس به دنبال یافتن نگاه کلی در رشته مکانیک بودم و البته کسب مهارت‌هایی در حاشه‌های زندگی در دانشگاه، در مقطع ارشد، نیاز علمی‌ام جدی‌تر شد.
به‌طور کلی در حوزه فرهنگ و به‌ویژه دانشگاه، نیاز به فضای علمی را احساس می‌کردم. می‌خواستم فضای کاری با فضای علمی یکی باشد. از همان ابتدا، اعتقادی به علوم انسانی غربی نداشتم؛ ولی بعد از دوره ارشد، این بی‌اعتقادی بیشتر شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما