loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروری بر تجمل و اسراف

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21980 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب از مجموعه نوشتارهای کانون اندیشه جوان مؤلف با استناد به آیات قرآن کریم و روایات ضمن برشمردن ویژگی های تجمل و اسراف، پیامدهای منفی آن را برای جامعه اسلامی شرح می دهد.

کتاب در سه بخش با این عناوین به طبع رسیده است: سادگی در زندگی (تجمل و اسراف و تشریفات، اسراف و تبذیر، آراستگی و زیبایی)، اسراف و آثار اقتصادی (تولید و ساده زیستن، صادرات و واردات و ساده زیستی، اسراف در بخش عمومی) و اسراف و اهداف نظام اقتصادی.

از آنجا که نیازهای بشر گسترده و مدام در حال دگرگونی است، لازمه زندگی مادی وی برآوردن نیازهایش است. از دیدگاه اسلام نیز هرچند این تلاش پسندیده به شمار آمده، اما زیاده روی در این امر که موجب اسراف، تجمل گرایی و تشریفات می گردد مورد نکوهش قرار گرفته است.

به این معنا که نظام اقتصادی اسلام که توجه به سعادت حقیقی را هدف اصلی خود می داند، استفاده عاقلانه از منابع خدادادی را نیز مورد تأکید قرار می دهد. اسراف چه در بخش خصوصی و چه در بخش عمومی آثار و نتایج زیانباری به همراه دارد؛ در بخش خصوصی، مانع دستیابی مطلوب نیازمندان به منابع ضروری شده و به علت مصرف بی رویه، موجب کاهش صادرات می شود.

در بخش عمومی نیز اتلاف اموال و رواج تشریفات دولتی موجب کاهش اعتماد به دولتمردان شده و وابستگی و کاهش نرخ توسعه را به دنبال خود می آورد.
در کتاب حاضر ضمن بررسی مفهوم اسراف در اسلام، پیامدهای شوم اقتصادی آن نیز بیان می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما