loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهداشت امامت

(طب سنتی)

ناشر مرسل

نویسنده عزیزالله امامت کاشانی

گردآورنده کتاب علی اصغر شاطری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21997 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
59,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قدمت و پیشینه طب سنتی را در هیچ کشوری نمی توان به درستی تخمین زد و تاریخچه دقیق آن را به دست آورد، اما می توان به این ذهنیّت رسید که با خلقت و آفرینش انسان، طب نیز به وجود آمده است. از زمانی که انسان در وجود خود درد و ناخوشی را حس کرد برای کاهش درد و بهبودی ناخوشی تلاش زیادی کرد و با استفاده از روش و یا روش هایی متوسل شد تا از درد و رنج آزاد شود و در همین زمان طبابت نیز آغاز شد. طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی سابقه ای طولانی در تاریخ پزشکی و طبابت کشور دارد و برگرفته از تعالیم اوستا و زرتشت است که نمونه هایی از آن را می توان در اشعار فردوسی درباره ی جمشید دید.
این طب با آموخته هایی از طب شرقی و طب یونانی و آموزه هایی از تعالیم و روایات اسلامی در یک دیگر ادغام شد و به کمک دانشمندان و حکیمان ایرانی به دستاوردهای بزرگی رسیدند که درخشان ترین آثار علمی پزشکی را به جهان ارائه کردند که تا به امروز مورد تدریس و تحقیق بزرگترین مراکز علمی جهان است.
بزرگترین پزشکان و طبیبان جهان، اسلامی ایرانی بودند که هر کدام خدمات ارزشمندی را برای پیشرفت و تعالی دانش پزشکی و طب سنتی ایرانی، اسلامی انجام دادند و باعث افتخار جهان اسلام و ایران شدند که سرشناس ترین آنها محمدبن زکریای رازی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا، موفق هروی، جرجانی و حکیم مؤمن بودند.
علاوه بر این دانشمندان نامدار جهانی در هر منطقه ای حکیم و طبیبانی حاذق و ماهر داشتند که تجربه اندوزی و آگاهی و شناخت آنها از طب گیاهی و سنتی باعث پیشرفت و تعالی علم طب و سرمایه و اندوخته ای گرانبها برای دانش پزشکی و طب سنتی ما ایرانی ها شدند.
امروز نیز با وجود این که علم و دانش پیشرفت های چشمگیری داشته و بهترین دستگاه های پزشکی و داروهای شیمیایی را به بازار عرضه کرده است اما طب سنتی و گیاه درمانی همچنان مورد توجه و استقبال مردم قرار دارد و لابراتوارهای بزرگ مشغول ساخت داروهای گیاهی هستند و هزاران حکیم به این شیوه طبابت می کنند.
بر همین اساس عالمان و فرهیختگان دینی بر حسب وظیفه خود تلاش می کنند تا دایرة المعارف طب اسلامی را به جهانیان آموزش داده و در این زمینه کتاب های ارزشمندی نیز تاکنون نوشته شده است.
آیت الله حاج سید عزیزالله امامت کاشانی که بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه های تفسیر قرآن، حدیث و روایات، ادعیه و اذکار، عرفان و اخلاق به رسته تحریر در آورده است از جمله حکیمانی است که در طب گیاهی و طب اسلامی صاحب نظر و خدمات شایان توجهی در این زمینه داشته است.

نوشتار حاضر درباره وضعیت طبی و بهداشتی از دیدگاه آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی به رشته تحریر درآمده و در قالب دو فصل تنظیم شده است.
فصل اول این کتاب شامل مجموعه سوال و جواب هایی درباره طب سنتی، قدیمی و گیاه درمانی با توجه به احادیث و برخی از کتاب های قدیمی نظیر قانون ابوعلی سینا نگاشته شده است.
فصل دوم نیز به گیاه درمانی برای رفع برخی از امراض می پردازد. با توجه به این که برخی از گیاهان خواص دارویی دارند، بنابراین می توان آنها را برای از میان بردن بیماری ها استفاده کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما