loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق زندگی

3 (2)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده علی اکبر کلانتری

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

گرچه از منظر دینی، زندگی حقیقی، در سرای آخرت تحقق می یابد و به گفته قرآن زندگی دنیا جز سرگرمی و بازیچه نیست اما باید گفت از دید همین منابع دینی، چگونگی گذران زندگی انسان و سعادت و شقاوت او در حیات نابود شونده دنیا، تأثیری گریزناپذیر و حتمی بر چگونگی حیات جاویدان او در سرای آخرت دارد.
بر این اساس، اگر مهم ترین رسالت و بارزترین جهت گیری قرآن را کمک به انسان در فراگیری اخلاق و آیین زندگی و تعامل صحیح او با خود، خدا، جامعه و محیط بدانیم، سخنی به گزاف نگفته ایم. به دیگر سخن، هدف نهایی دین، زدودن کاستی های رفتاری، درمان بیماری های نفسانی و پرورش « انسان کامل » و در نتیجه برپایی جامعه مطلوب و برخوردار از موازین صحیح اخلاقی است.
بر این پایه، بر همه است که در تربیت نفس و تهذیب اخلاق به شدت بکوشند و با بهره گیری از آموزه های قرآنی و منابع سرشار روایی و از دیگر سو با تأسی به منش و سیره پیشوایان دین و بزرگان اخلاق، رفتار فردی و اجتماعی خود را سامان بخشند.
کتاب حاضر، نخست به تبیین کلیاتی می پردازد که با آیین زندگی و اخلاق کاربردی برای قشرهای گوناگون جامعه پیوندی وثیق دارد. پس از آن، اخلاق و آداب دانشجویی را مورد توجه قرار داده، و در ادامه نیز به توضیح خطوط اصلی اخلاق کاربردی در عرصه های آموزش و پژوهش، کار و کسب، خانواده، شهروندی، دوستی و رفاقت، علایق جنسی، ازدواج و همسرداری، سیاست، گفتگو و نقد و زیست محیطی می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما