loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم زور (ارتباط پژوهی و جنگ روانی، 1945 تا 1960)

ناشر آرما

نویسنده کریستوفر سیمپسون

مترجم محسن بدره | مهدی یوسفی

مستندساز حمید مولانا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 336

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب علم زور (ارتباط پژوهی و جنگ روانی، 1945 تا 1960)، نوشته کریستوفر سیمپسون است و با ترجمه محسن بدره و مهدی یوسفی در انتشارات آرما منتشر شده است. علم اطلاعات و ارتباطات در غرب از جهتی علم زور و فشار است. علمی که با کنترل مغز ها و با کنترل سازمان ها و نظام های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی سر و کار دارد. تاریخ اطلاعات و ارتباطات انسانی تاریخ موجودیت و زندگی بشر است و از همه لوازم و زیر ساخت های زندگی بشری پیشین تر است.

کتاب «علم زور»، داستان شکل گیری این علم زور را به شکل مستند روایت می کند. این کتاب نقش سی آی ای و وزارت دفاع و دیگر آژانس های امنیتی و اطلاعاتی و تبلیغی ایالات متحده در تکامل و شکل گیری حوزه ارتباطات بررسی می کند و ارتباط وسیع این حوزه با جنگ روانی و پروپاگاندیستی را می کاود که علم ارتباطات از آنها برگرفته شده است. در این زمینه سوابق کسانی که به عنوان شخصیت های علمی مشهور ارتباطات مطرح بوده اند و بعضاً جریان اصلی و غالب دانش ارتباطات، آنان را پدران و پیشگامان این رشته به حساب می آورد، بررسی شده است. همچنین به تأثیر طرح های امنیتی و اطلاعاتی و افکار عمومی اجرا شده توسط این افراد در شکل گیری مفاهیم و روش های ارتباطات توجه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما