loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نه تر و نه خشک

4 (2)

ناشر معین

نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 107

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22095 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از دلایل اقبال از آثار «مرادی کرمانی»، پی بردن به زیر و بم تفکر نوجوانان و کودکان است، هرچند که چندین دهه از تجربه کودکی «هوشنگ مرادی کرمانی» می گذرد و بی شک تجربیات و جهان کودکی او با جهان کودک امروز متفاوت است، اما مرادی کرمانی گاه به نکات ریز و ظریفی اشاره می کند که این اشارات خود موجب همراهی، مخاطبان متعددی از چند نسل می شود.
«هوشنگ مرادی کرمانی» برای بیان روایت داستان هایش مخاطب را زیاد به دردسر نمی اندازد و آثار او در شمار ادبیات رئالیستی قرار می گیرند که توصیفات همواره در خدمت روایت هستند و کمتر پیش می آید که مخاطب از پرگویی و تعدد توصیفات نویسنده سرخورده شود. همچنین طنز پنهانی در آثار «مرادی کرمانی » به چشم می خورد که گاه در عین اینکه خواننده را با تلخکامی های زندگی شخصیت ها روبرو می کند، اما خواننده در طول خواندن آن آثار جلوی خنده اش را نیز نمی تواند بگیرد.

کتاب حاضر، روایت پرنده ای است کوچک به اندازه ی یک ملخ، که عاشق دختر پادشاه می شود. این مسئله به غرور شاه برمی خورد و شاه از در مخالفت برمی آید؛ اما پرنده ی کوچک با آن جثه ی ضعیفش شکوه و عظمت شاه را به لرزه می اندازد...
نه تر و نه خشک داستانی فانتزی است. برداشتی نو و امروزی از افسانه ای قدیمی. فضا، شخصیت، و روابط آنها تخیل محض است؛ اما برگرفته از واقعیتی ملموس و همیشگی و این تخیل است که فضای داستان را با دنیای زیبای نوجوانان پیوند می زند. در فضای فانتزی نه تر و نه خشک جدی ترین مسائل بشری با ساده ترین شیوه بیان شده است، گوشه ای از زندگی آدمها با همه ی زیبایی ها و خشونت هایش.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما