loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عطر ملکوت: گلچینی از مطالب کوتاه و توصیه های اخلاقی عرفانی بزرگان علم و اخلاق

دفاتر ملکوتی - دفتر چهارم

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حسن قدوسی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 164

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22458 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، گزیده برخی از سخنان و دستورالعمل های اخلاقی و دینی بعضی از اندیشمندان معاصر است. در این اثر دیدگاه های شخصیت های علمی و دینی همچون: امام خمینی، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، سیدعلی خامنه ای، سیدعلی قاضی، سیدرضا بهاءالدینی، حسن علی نخودکی اصفهانی، محمدتقی جعفری، حسن حسن زاده آملی، عبدالله جوادی آملی و برخی دیگر از علمای معاصر در مورد مباحث عرفانی و اخلاقی گردآوری شده است. در این دیدگاه ها به مسائلی مانند: رعایت ادب در برابر خداوند و اولیای الهی، توبه و استغفار، شناخت ماهیت درونی انسان، غلبه خواست خدا بر خواست خلایق، نورانیت اهل بیت، آثار انسان ساز فقر و گرسنگی، بایسته های دعا و نیایش، لزوم ترک گناهان، تجسم اعمال، آفات غفلت از خدا، تهذیب نفس، اهمیت نماز شب، عدم دلبستگی به دنیا، اهمیت ذکر، مواظبت کردن بر وساوس شیطانی، پرهیز از پرخوری و پرخوابی، صاف کردن نیت ها، عفو گذشت از خطای دیگران، پرهیز از متابعت هوای نفس، انس با قرآن، یادکرد همیشگی قیامت و آخرت، عدم یاس از رحمت خدا و برخی دیگر از توصیه های اخلاقی اشاره شده است.

«صلوات برای زیارت اموات»
آیت الله بهاءالدینی ذکر صلوات را خیلی ارج می نهاد. می فرمود: «ما برای زیارت مؤمنین و مؤمنات و اولیاء الله هم که به قبرستان می رویم، به جای یک حمد، سه تا صلوات می فرستیم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما