loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتمان بیداری اسلامی

5 (2)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محسن اراکی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22561 10003022
3,500 3,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل 5 مصاحبه با آیت الله محسن اراکی تحت عناوین ذیل می باشد:

1- تأثیر امام خمینی (قدس سره) بر جهان معاصر؛
2- تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر بیداری اسلامی؛
3- ضرورت تبیین اصل ولایت فقیه برای بیداری اسلامی؛
4- وحدت، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران؛
5- وحدت، تاکتیک یا استراتژی انقلاب اسلامی.

در این کتاب می خوانیم:
اولین تأثیر انقلاب اسلامی ایران و اندیشۀ امام خمینی(ره)، امید دهی به جوامع تحت ستم بود. ملت­ های تحت ستم و جوامع اسلامی که خصوصاً در صدسال اخیر دچار حالت ناامیدی شده بودند، با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این امید در آنها به وجود آمد که می­ توان و می ­شود نظام­ ها را عوض کرد و مستکبران را از عرش قدرت، به زیر آورد.
دومین تأثیر انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) بر بیداری ملت ها خصوصاً ملت های اسلامی این بود که مردم را نسبت به نقش منفی حاکمان مستکبر در بدبختی و مشکلات جوامعشان بیدار کرد.
نکتۀ سومی که از انقلاب اسلامی ایران مایه گرفته شد، این بود که در این جنبش ها نیاز به یک شعار واحد و اندیشۀ واحدی بود که بتواند عامۀ مردم را با هم یک جهت کند. آنچه که می توانست مردم را یک جهت کند، شعارهای دینی و اسلامی و همچنین اندیشه ها و انگیزه های دینی بود، لذا شعارهای اسلامی بر سر زبان های مردم افتاد و آن شعارها، مردم را یک جهت کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما