loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی دکمه بازگشت ندارد (درنگی در باب زندگی در عصر جدید)

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده فرشاد مهدی پور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22575 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» از «مقدمه و سه فصل انگشت شستی ها و گوشی به سرها، مسافران تاریکی و روشنایی، زندگی دکمه بازگشت ندارد» تشکیل شده است.

این کتاب، گزارشی از رابطه میان زندگی در شهرهای جدید و رسانه های اجتماعی با فعالیت های کاری، اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و ارتباطی، امور روزمره، تعامل میان آن ها، اثرگذاری ها و آسیب های شان و در نهایت، چاره هایی برای رهایی یا کم کردن از پیامدهای این حادثه است.
فصل اول این کتاب در برگیرنده بازخوانی آثار و نتایج مستقیم فناوری های مجازی نو در زندگی (بیش تر اینترنت و تلفن همراه و کمتر مواردی همچون ماهواره) و روابط اجتماعی و تعامل های فردی است و فصل دوم، بیشتر این موضوع را ضرب در خودرو، خیابان، شهر و همچنین تفریح و تفرج بررسی می کند.

فصل سوم به زندگی روزمره، آداب معاشرت، سلوک فردی و پوشش می پردازد. همه این موضوعات در ترکیبی از مثال های عینی و جزئی نگرانه در شرح و بسیط رفتارهای مدنظر و نظریه های ساده سازی شده جامعه شناختی مطرح می شوند و دورنمای تمامی گفت وگوها نیز نمایش واکنش ها به رسانه های نو و گسترش شهرنشینی است.
کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» که در دو رنگ چاپ شده است، از سری کتاب های جشنواره مسابقه کتابخوانی روشنا می باشد.

در فصل اول نویسنده در رابطه با نتایج مستقیم فناوری های مجازی نو در زندگی نوشته است: «دوربین های کوچک گوشی همراه با هر مگاپیکسلی، ضبط کننده حوادث و رویدادها و ماجراهای زندگی هستند؛ گاهی خواسته و ناخواسته و برای بازخوانی خوشی هایی در گذشته و از یاد رفته و بعضاً هم وقایع سخت و ناگوار. این دوربین ها به اقتضای ضرورت تولید و تولدشان، همراه دائمی و بی فاصله صاحبانشان هستند و لحظه ای آن ها را رها نمی کنند و گاهی حتی به خصوصی ترین حریم های زندگی نیز راه می یابند و گویی صاحبان آن ها از وجودشان دل زده و آزرده نمی شوند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما