loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجزیه و تحلیل استراتژی نظامی عراق در جنگ با جمهوری اسلامی ایران 67-1359

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با هدف بررسی استراتژی نظامی عراق در جنگ با ایران، شامل پنج بخش با عنوان های مقدمه و کلیات، استراتژی نظامی عراق در آغاز جنگ، استراتژی نظامی تدافعی عراق، استراتژی نظامی هجوم مجدد عراق و کتاب نامه و نمایه می باشد.

نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا به بررسی همه جانبه ی جنگ هشت ساله ی ایران و عراق، آثار و پیامدهای مطلوب یا نامطلوب آن در تصحیح یا بهینه سازی سیاست ها و روش های موثر دفاعی-امنیتی آتی نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

وی در این کتاب ارزیابی، سنجش وقایع و اقدامات و آثار آن ها را در هر زمینه ای برای تحلیل شناخت آن زمان و بهره برداری در آینده، امری منطقی و بایسته می داند و تامل ژرف در این رویدادها را به عنوان تجربه هایی آموزنده بر می شمرد که در سامان دهی قدرت دفاعی کشور کمک فراوانی خواهد کرد.

بررسی کتاب تجزیه و تحلیل استراتژی نظامی عراق در جنگ با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که اسناد و تحقیقات نبردهای گذشته آزمایشگاهی هستند که در آن وقایع نبردها با بررسی انواع آثار و اسناد (نوشتاری، دیداری، شنیداری،...) پژوهیده و آسیب شناسی می شوند. بنابراین جنگ های گذشته را نمی توان بی تاثیر در زیان و سود آینده انگاشت و آثار و اسناد آن را بی اهمیت پنداشت.

طرح پژوهش، بحث مفهومی، بررسی دیدگاه های گوناگون درباره دلایل و اهداف عراق در حمله به ایران، استراتژی نظامی عراق در آغاز جنگ، استراتژی نظامی هجومی تهاجم اولیه عراق در آغاز تجاوز، استراتژی دفاع از سرزمین های اشغالی، استراتژی دفاع مطلق و همه جانبه، استراتژی توسعه دامنه جنگ، استراتژی دفاع متحرک، دوره گذار از استراتژی دفاع به تهاجمی، اتخاذ مجدد استراتژی نظامی هجومی و نتیجه گیری و ارزیابی، 11سرفصل این کتاب را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما