loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

این سوی اروند جایی برای دشمن نیست

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22621 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب روایت انقلاب، جنگ و پایداری در آبادان است و در هفت فصل با عنوان های «آبادان از تولد تا ملی شدن صنعت نفت»، «آبادان، صنعت نفت و انقلاب اسلامی»، «آبادان پس از پیروزی انقلاب؛ فرصت ها و تهدیدها»، «زمینه سازی عراق برای تهاجم»، «آغاز تهاجم نبرد در دو جبهه»، «عملیات محدود رزمندگان اسلام و فرسایش قوای دشمن» و «دروازه ی پیروزی» به چاپ رسیده است.
در فصل یکم این کتاب به بررسی آبادان از تولد تا ملی شدن صنعت نفت پرداخته شده است و در فصل های دیگر خوانندگان حوادث تلخ و شیرینی را که برای این شهر و مردمانش اتفاق افتاده است، مرور خواهند کرد؛ حوادثی که بدون تاثیر از موقعیت منطقه ای این جزیره نبوده است.
نویسنده کتاب با توجه به حجم وسیع انفجارات، عملیات های ایذایی و تحرکات عناصر ضد انقلاب و اخبار و تحلیل های مربوط به آنها، مهمترین اقدام های انجام شده در منطقه ی آبادان را در جدول هایی در فصل چهارم کتاب بیان کرده است. همچنین در این جدول ها به تعدادی از بمب گذاری های خنثی شده به وسیله ی پاسداران انقلاب و دیگر نیروها اشاره شده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:
بعداز گذشت سه دهه از آغاز جنگ و تجاوز حکومت بعث عراق به سرزمین جمهوری اسلامی ایران و شهرهای خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر و گذشت بیش از 2 دهه از پایان دفاع مقدس، اگر کس پای به شهر، خیابان ها، کوچه و پس کوچه های آبادان بگذارد و حال و روز مردم و جامعه ی شهر را ببیند، شاید باورش نشود که قدمت این سرزمین به حدود چهار هزار پیش از میلاد (ع) می رسد!
این شهر (آبادان) در مقایسه با دیگر شهرهای ایران، حتی شهرهای دیگر استان خوزستان، به ویژه شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و …، از لحاظ توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پیشرفت زیر ساخت هایی که در خور تمدن 6 هزار و 500 ساله این سرزمین باشد، خدا می داند در دوره ی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چند سال عقب افتاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما