loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقلانیت علمی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22648 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فرض جامعه علمی این است که دانشمندان هدفی را در علم دنبال می کنند و در پی تولید انواع خاصی از نظریه ها هستند. این هدف، یا دستیابی به نظریه های تبیین گر صادق است، یا تولید نظریه های سودمند یا ارائه نظریه های پیش بینی کننده.
تبیین عقلانی علم همانا تبیین بر عوامل دورنی است. قید درونی به معنای این است که عوامل مذکور فقط با چهره هایی از رابطه میان نظریه ها با شواهد و قراین موجود سر و کار دارند.
موضوع اصلی کتاب نیز گویای تأکید بیشتر بر عوامل منطقی و معرفت شناختی تبیین علمی است؛ هر چند به ضرورت برای نشان دادن پاره ای کاستی های تبیین عقلانی و انگیزه چرخش رویکرد برخی از فیلسوفان علم به تبیین های غیرعقلانی و کوشش های بعدی برای آمیختن جنبه هایی از این دو رویکرد در تبیین های ترکیبی و میانه بر شماری عناصر ناخردگرایانه نیز اشاره شده است.
این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است:
فصل اول- تجربه گرایی
فصل دوم- خردگرایی انتقادی
فصل سوم- ناخردگرایی
فصل چهارم- طبیعت گرایی دستوری
فصل پنجم- کثرت گرایی روش شناختی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما