loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بسیج دانشجویی و هویت انقلاب اسلامی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده بهروز تقی زاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 394

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22661 10003022
175,000 166,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این اثر نویسنده به عملکرد و فعالیت های بسیج دانشجویی پرداخته است. ساختار این کتاب در سه بخش کلی می باشد، بخش اول به مؤلفه های هویتی انقلاب اسلامی می پردازد و سعی در ارائه ی تصویری اجمالی از اصول و ارزش های مورد قبول انقلاب اسلامی داشته و تفاوت های آن را با سایر انقلاب ها بر می شمرد.
بخش دوم، به دنبال توضیح و تفسیر ابعاد بسیج مردمی و نسبت آن با انقلاب بوده و تاثیرگذازی این نهاد را در حفظ و حراست از انقلاب در عرصه های نظامی فرهنگی و غیره را به مخاطب عرضه می کند. در فصول دوم وسوم این بخش به طور خاص به چگونگی تشکیل بسیج دانشجویی پرداخته شده و ارزش های مورد قبول در بسیج دانشجویی که برگرفته از ارزش های انقلاب است توضیح داده شده است.
بخش سوم و پایانی که مهم ترین و حجیم ترین بخش نیز هست، با دسته بندی مسائل داخلی به دو دوره ی اصلاحات و دولت اصول گرا و یک فصل مجزا برای توضیح نقش آفرینی بسیج دانشجویی در قبال تحولات بین المللی، تلاش دارد روایتی مستند گونه از فعل و انفعالات سیاسی داخلی و بین المللی و کنش و واکنش های بسیج دانشجویی در قبال این محیط پر تغییر ارائه نماید و هدف از این بخش توصیف نقش بی نظیر و بی بدیل بسیج دانشجویی در مقابله با تهاجم نرم دامنه دار و مستمر کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده آمریکاست به منظور نابودی هویت و استحاله ی درون مایه ی انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی با هدف هم سو نمودن خط مشی های کلی نظام جمهوری اسلامی با سیاست های خود از طریق تربیت نسل جدیدی از نخبگان پرورش یافته با آموزه های لیبرالیستی و ایجاد تغییر نگرش در آنان و جابجایی نخبگان سیاسی-فرهنگی دلخواه با نخبگان معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی صورت می گرفت که در نهایت با ایستادگی دانشجویان بسیجی با ناکامی مواجه شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما