loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم و حکمت در قرآن و حدیث

5 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 973

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2269 10003022
400,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

علم و حکمت در قرآن و حدیث (1)

در این کتاب تلاش شده با بهرهگیری از متن قرآن و احادیث اسلامی از طریق فریقین، دیدگاههای اسلام در باره جایگاه علم و معرفت ، حقیقت علم ، آثار علم ، مبادی و موانع معرفت ، تعلیم ، تعلّم و عالم به طور مبسوط به جهان علم و دانش عرضه شود .

علم و حکمت در قرآن و حدیث (2)
«و به او [عیسی علیهالسلام]کتاب و حکمت و تورات و انجیل میآموزد» .
«چون خدا فرمود : ای عیسیبن مریم! نعمتم را بر خود و بر مادرت به یاد آور ، هنگامی که تو را به روحالقدس تأیید کردم . در گاهواره و در بزرگسالی با مردم سخن میگفتی و آن گاه که به تو کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم» .

«هنگامی که عیسی علیهالسلام با دلایل آشکار آمد ، گفت : در حقیقت برای شما حکمت آوردم و تا آنکه ، بعضی چیزهایی را که در آن مورد اختلاف دارید بر شما روشن گردانم ، پس از خدا پروا کنید و از من فرمان برید» .

«خداوند بر تو کتاب و حکمت نازل فرمود و آنچه را که نمیدانستی به تو آموخت و فضل خدا بر تو بس بزرگ است» .
«اینها از حکمتها است که پروردگارت به تو وحی فرموده است . با خدا معبود دیگری قرار مده که نکوهیده و رانده در جهنّم فرو انداخته میشوی» .

«ای یحیی! کتاب را با استواری بگیر و او را در خردسالی حکمت دادیم» .امام باقر علیهالسلام : حضرت زکریّا درگذشت و پسرش یحیی کتاب و حکمت را از او به ارث برد؛ در حالی که پسربچهای کوچک بود . آیا سخن خدای متعال را نمیشنوی که میفرماید : «ای یحیی! کتاب را با استواری بگیر و او را در خردسالی حکمت دادیم» .

علی بن اسباط : امام جواد علیهالسلام را دیدم در حالی که به سوی من بیرون میآمد و من به سر و پاهایش مینگریستم ، تا قامت حضرت را برای همراهانم در مصر توصیف کنم . همین گونه بودم تا ایشان نشست و فرمود : ای علی! خداوند در امر امامت همان گونه احتجاج میکند که در امر رسالت احتجاج کرده است و فرموده است : «و او را در خردسالی حکمت دادیم» ، «و چون به کمال بلوغش رسید» ، «و به چهل سالگی رسید» ، پس میشود که حکمت داده شود و او کودک باشد و میشود که بدو حکمت داده شود و چهل ساله باشد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما