loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسائل توسعه جهان اسلام

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سعید میرترابی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22703 10003022
206,000 185,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ابعاد گوناگون توسعه در کشورهای اسلامی را می کاود. این اثر در راستای تلاش برای تولید متون بین رشته ای در حوزه مطالعات اسلام و علوم سیاسی تهیه شده است و می کوشد مهم ترین ویژگی های کشورهایی را که اکثریت جمعیت آن ها را مسلمان تشکیل می دهند، در حوزه های مختلف توسعه سیاسی و اقتصادی بررسی کند.

نخستین فصل از فصول هفت گانه این اثر، «مباحث نظری درباره پیوند دین و توسعه اقصادی» را می کاود. نویسنده در فصل بعدی، «پیشینه تاریخی و ویژگی های امروزی جهان اسلام» و در فصل سوم «سیاست در کشورهای اسلامی» را بررسی می کند.

«اقتصاد در کشورهای اسلامی» و «همگرایی و واگرایی در جهان اسلام» به ترتیب در دو فصل بعدی ارزیابی می شوند. مخاطبان در فصل ششم «مطالعات موردی درباره توسعه کشورهای اسلامی (مالزی و ترکیه)» را می خوانند و در فصل آخر، «جمع بندی و نتیجه گیری» از فصول این نوشتار جای دارد.

نویسنده اثر همچنین جداول مقایسه ای شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، منابع توسعه انسانی کشورهای جهان اسلام با جهان در حال توسعه و جهان پیشرفته را نیز برای تبیین بهتر مطالب ترسیم و تشریح کرده است.

با توجه به این که اطلاعات دقیق و قابل اتکای چندانی درباره مسایل و موقعیت های توسعه ای کشورهای اسلامی در دسترس علاقه مندان نیست، این اثر می کوشد مجموعه ای از داده های توصیفی را درباره ابعاد مختلف توسعه در کشورهای اسلامی به شکلی منظم و دسته بندی شده به مخاطبان ارایه کند.

فصل آخر کتاب «مسائل توسعه جهان اسلام» به زمینه های همگرایی در جهان اسلام، فرصت ها و موانع پیش روی آن توجه دارد و مباحث مرتبط با آن را دربرگیرنده مجموعه ای از راه کارها برای ارتقای سطح همکاری میان کشورهای حوزه جهان اسلام می داند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما