loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدجواد جاوری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 413

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22712 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امنیت یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین دغدغه ها و نیازهای اصلی هر جامعه ای است، به طوری که بدون وجود امنیت ابعاد دیگر زندگی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. به همین دلیل جوامع سعی نموده اند با استفاده از ابزارها و راه های ممکن، خود را در مقابل تهدیدات حفظ کنند.

امروزه با متنوع شدن شیوه های جنگ، صورت جنگ ها از نبردهای رو در رو و نظامی به نبردهای اطلاعاتی و روانی و جنگ های نرم تبدیل شده است. تهدید نرم مجموعه اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی شود. در واقع تمام تحولاتی که موجب شود تا اهداف و ارزش های حیاتی یک نظام سیاسی به خطر افتد یا باعث ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین کننده هویت ملی و دینی یک کشور شود، تهدید نرم به شمار می آید.

کتاب «تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم» با هدف مبارزه با تهدیدهای نرم با نگاه به آیات و آموزه های قرآنی منتشر شده است.

تهدیدات نرم شامل عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود و قرآن کریم در آیات فراوانی تهدیدات نرم را بیان و ضرورت توجه به این تهدیدات را برای مسلمانان یادآوری کرده است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است ماهیت، روش ها و شیوه های تهدیدات نرم را از دیدگاه سیاسی با نگاه به آیات شریف قرآن کریم نقد و بررسی کند.

بر اساس مطالب کتاب، «با توجه به این که امنیت از نیازها و ضرورت های جوامع است، همواره افراد تلاش می کنند با استفاده از ابزارهای مختلف خود را در مقابل تهدیدات ایمن سازند.
تهدید نرم مجموعه اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می شود. در واقع همه تحولاتی که موجب شود اهداف و ارزش های حیاتی یک نظام سیاسی با خطر مواجه شود یا باعث ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین کننده هویت ملی و دینی یک کشور شود، تهدید نرم به شمار می آید.
تهدیدات نرم شامل عرصه هایی مختلف مانند سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود. عرصه سیاسی یکی از مهم ترین عرصه های تهدیدات نرم به شمار می ر ود که این تهدیدات وسیله ا ی مؤثر برای فشار بر کشورهای ضعیف، همیشه مورد استفاده قدرت های استکباری بوده است. در این برهه حساس تاریخی، شناخت، بررسی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اولویت های ضروری و حیاتی برای دفاع از هویت و موجودیت کشور است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما