loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازتاب جهانی انقلاب اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22752 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی در چهار گفتار شامل سیزده فصل ارائه می گردد. پس از ارائه مقدمه در فصل اول، در فصل دوم به کلیات انقلاب اسلامی و ویژگی های نظری و عینی پرداخته شده است. در فصل سوم صدور انقلاب، برداشت ها و نظریات متفاوت مربوط به آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. در فصل چهارم و پنجم بازتاب انقلاب اسلامی بر نظام جهانی مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل ششم تا دوازدهم، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام در حوزه های مختلف جغرافیایی مورد توجه خواهد بود و در نهایت در فصل سیزدهم با ارائه جمع بندی از مطالب ارائه شده، آثار جهانی انقلاب اسلامی به تفکیک و با استفاده از سطوح مختلف تحلیلی در جهان اسلام و نظام جهانی بیان خواهد گردید.

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: ویژگی های انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی از دید صاحب نظران، انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های بزرگ جهان، برد فرامرزی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و صدور انقلاب.

فصل سوم: تحولات نظام بین الملل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی: نظام برخورد تمدن ها، تمدن و فرهنگ و رابطه آن دو با یکدیگر، تضاد بین آمریکا و اروپا، برخورد تمدن ها یا گفت و گوی تمدن ها، بیداری و آگاهی ملت ها، حوادث 11 سپتامبر 2001 و تأثیر آن بر نظام بین الملل، آینده نظام بین الملل، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام.

فصل چهارم: حوزه خلیج فارس: عراق، واکنش دولت عراق نسبت به انقلاب اسلامی ایران، عربستان سعودی، رابطه بین دو دولت قبل از انقلاب، مسأله حج و انقلاب اسلامی، مردم عربستان و انقلاب اسلامی، اتحاد مردم جزیره العرب، حزب سوسیالیستی بعث، حزب دموکراتیک خلق، حزب عمل سوسیالیست غرب، جماعه الدعوه المحتسبه، سازمان انقلاب اسلامی جزیره العرب، حزب ا... حجاز، کویت، ساختار سیاسی، روابط ایران با کویت قبل از انقلاب اسلامی ایران، بحرین، جبهه آزادی بخش ملی بحرین، روابط ایران و بحرین قبل از پیروزی انقلاب، روابط ایران و بحرین بعد از پیروزی انقلاب، تأثیرات انقلاب اسلامی بر مردم و حرکت های مردمی.

فصل پنجم: شامات: سوره، رابطه دو دولت قبل از انقلاب اسلامی، رابطه دو دولت پس از انقلاب، جوامع و جنبش ها، ادرن، تاریخچه روابط ایران و اردن، روابط سیاسی با ایران بعد از انقلاب اسلامی، روابط فرهنگی و اجتماعی، علل نزدیکی اردن به کشورهای بزرگ منطقه از جمله ایران، لبنان، تاریخچه روابط ایران و لبنان قبل از انقلاب، بررسی تأثیر انقلاب پس از انقلاب اسلامی بر لبنان، نقش احزاب و جنبش ها در لبنان، جنبش امل، حزب ا...، پیدایش و ظهور حزب ا... در صحنه سیاسی-نظامی لبنان، فلسطین، تاریخ و جغرافیای فلسطین، روابط ایران و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) قبل از انقلاب، انقلاب اسلامی ایران و بازتاب آن بر فلسطین، انقلاب اسلامی و مبارزات مردمی فلسطین، زمینه های شکل گیری جنبش جهاد اسلامی، شکل گیری و تأسیس جنبش جهاد اسلامی، جنبش جهاد اسلامی(حماس)، دیدگاه و مواضع جنبش جهاد اسلامی نسبت به انقلاب ایران، انتفاضه، اوج تأثیر انقلاب اسلامی بر فلسطین، تفاوت های انتفاضه دوم با انتفاضه اول.

فصل ششم: شمال آفریقا: مصر، روابط ایران و مصر قبل از انقلاب، بازتاب انقلاب اسلامی بر جامعه مصر، تونس، بیداری و احیای اسلام گرایی، الگوی عملی حکومت اسلامی، روابط ایران و تونس بعد از پیروزی انقلاب، کلیاتی پیرامون الجزایر، موقعیت جغرافیایی-انسانی، روابط با ایران، رشد حرکت اسلام خواهی در الجزایر، جبهه نجات اسلامی و تشدید موج اسلام گرایی.

فصل هفتم: آفریقای سیاه: روابط ایران با آفریقای سیاه در دوران پهلوی، بیداری و احیای اسلام و اسلام خواهی، تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان.

فصل هشتم: آسیای مرکزی، قفقاز و ترکیه: موضع شوروی در برابر انقلاب اسلامی، تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر اتحاد جماهیر شوروی، تأثیر انقلاب اسلامی بر احیاگری اسلامی در شوروی، ترکیه، انقلاب اسلامی و کردها، انقلاب اسلامی و شیعیان ترکیه، روابط ایران و ترکیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی.

فصل نهم: شبه قاره هند: پاکستان، جغرافیا و مردم پاکستان، روابط دو دولت قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر مردم پاکستان، تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان پاکستان، افغانستان، دین و مذهب، روابط دو کشور قبل از انقلاب اسلامی، روابط دو کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و پدیده طالبان، آمریکا و طالبان.

فصل دهم: خاور دور: مالزی، انقلاب اسلامی و مالزی، جلوه های اجتماعی تأثیر انقلاب اسلامی، تأثیرات فکری انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و شیعیان در مالزی، روابط ایران و مالزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، موارد اتفاق و اختلاف در صحنه بین المللی، اندونزی، انقلاب اسلامی و اندونزی، تأثیرات فکری انقلاب اسلامی، جلوه های تأثیر انقلاب اسلامی، تأثیرات سیاسی انقلاب اسلامی، روابط با جمهوری اسلامی ایران، چگونگی موضع گیری در سازمان های بین المللی بر له یا علیه جمهوری اسلامی ایران، فیلیپین، شواهدی بر تأثیر انقلاب اسلامی ایران، ایجاد آگاهی سیاسی، آشنایی با تشیع و پذیرش آن.

فصل یازدهم: جمع بندی و نتیجه گیری: بازتاب عمومی انقلاب اسلامی، نظام بین الملل، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام، انفجار نور.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما