loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سازمان های یهودی و صهیونیستی در ایران

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر که بر پایه اسناد ساواک تهیه شده، حاوی اسناد و بررسی های مبتنی بر اسناد در باب سازمان ها، انجمن ها و دسته های یهودی و صهیونیستی مربوط به دوره پهلوی است. این اسناد عمدتاً به همگرایی مجامع و محافل یاد شده با برنامه ها، فعالیت ها و اهداف صهیونیستی در ایران به ویژه موضوع انتقال یهود به فلسطین اشغالی و جمع آوری اعانه برای رژیم صهیونیستی اشاره دارد.
کتاب با تاریخچه ای از چگونگی پیدایش صهیونیسم آغاز می شود، آن گاه وضعیت یهودیان در تاریخ معاصر ایران (دوره پهلوی) بررسی می گردد. در فصل بعد سازمان ها و کانون های یهودی و صهیونیستی معرفی می شوند و فعالیت آنها بر اساس اسناد ساواک بررسی می شود. مهم ترین سازمان های یهودی که در کتاب به آنها اشاره شده عبارت اند از: «آلیانس»، «تشکیلات صهیونیست ایران»، «آژانس یهود (سخنوت)»، «خلوتص»، «انجمن فرهنگی اوتصر هتورا (گنج دانش)»، «سازمان ارت»، «انجمن کلیمیان تهران»، «صندوق ملی یهود»، «سازمان بانوان یهود ایران»، «سازمان جوانان هاتف»، «کانون فرهنگی کوروش کبیر»، «کانون کرمل»، «باشگاه وایزمن»....

فصل بعد حاوی اسناد و تحلیل هایی درباره موضوع انتقال یهودیان ایران به فلسطین است. آخرین فصل به موضوع و اسنادی از کمک های مالی یهود ایران به اسرائیل اختصاص دارد. در پایان کتاب، اسنادی در ارتباط با موضوع ضمیمه شده است و صفحات پایانی به فهرست منابع، فهرست اعلام، تصویر اسناد و عکس هایی از سران یهود اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما