loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هدف حیات زمینی آدم

ملک، شیطان، هبوط

ناشر لب المیزان

نویسنده اصغر طاهرزاده

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 518

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2281 10003022
156,000 140,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر که پیاده شده 19 جلسه سخنرانی آقای طاهرزاده است حول موضوع انسان و مقام خلیفة اللهی وی با تکیه بر آیات قرآن کریم بحث می کند. نویسنده معتقد است که با تدبر در آیات مربوط به هبوط انسان اصول بسیار مهمی در رابطه با چگونگی زندگی زمینی در اختیار ما قرار می گیرد که نه تنها جایگاه زندگی زمینی را در هستی برای ما روشن می سازد، بلکه به خودی خود یک دستگاه سلوکی کاملی است برای سیر از کثرت به وحدت.
این کتاب در دو بخش تنظیم شده است: یک بخش آن مباحثی است قرآنی در رابطه با بهشت برزخ نزولی و ظهور جنبه آدمیت آدمها و نحوه فعالیت شیطان. و بخش دیگر در رابطه با نقش وسوسه شیطان و الهام ملک در روان انسان، که به شرح نظرات فلسفی ملا صدرا پرداخته است و در عین اینکه حاوی مطالب ارزشمندی است موجب تکمیل بخش اول نیز می گردد.
بیان جایگاه اصلی آدمی و نگاه مبسوط و بیان ریزه کاری های پیش روی انسان در مقابل شیطان و روشهای شیطان در وسوسه آدمی و مباحثی از این دست در این کتاب به خوبی به آنها پرداخته شده است.

: ... اگر دیدید دقتتان کم است، بدانید که شیطان دارد در جان شما وسوسه می کند. اصلا جنس شیطان عجله و شتاب و عدم دقت و تفقه است. و فراموش نکنید که رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمودند: «العجلة من الشیطان» عجله از شیطان است و بر عکس «التّأنی من الله»؛ تأنی و آرامش از خداست و لذا با طمأنینه و دقت و با تفقه بودن از الطاف خدا به انسان است. حضرت رسول –صلی الله علیه و آله – می فرمایند: «افضل العبادة الفقه» بالاترین عبادات تعمق در دین و دینداری است. چون هر چه شرایط قرب خود به خدا را بیشتر فراهم کنیم، بیشتر به آرامش و وقار می رسیم و هر چه سعی کنیم آرامش و وقار و دقت تفقه را در خود زیاد کنیم راه ارتباط با خدا را بهتر در خود فراهم کرده ایم. باید تکلیف خودمان را با فرهنگ امروز جهان یکسره کنیم، چرا که در این فرهنگ آرامش و وقار مرده است و در نتیجه نمی تواند ما را به فکر و ذکر و حضور برساند. آن وقت هر چه بیشتر بدویم بیشتر دور می شویم. با این فرهنگ، ستیز و استعلاء و عجله نصیب ما می شود. عجله می کند که به آرامش برسد در حالی که علت این عدم آرامش، همین عجله ها بود، حالا آیا می شود علت یک چیز، ضد آن چیز را نتیجه بدهد؟ یعنی از عجله، آرامش حاصل شود؟ و یا حتما با عجله بیشتر ، به عجله زیادتر می رسیم؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما