loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عوامل کنترل غرایز در زندگی انسان

4 (2)

ناشر موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده حسین مظاهری

تعداد صفحات : 251

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بی تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزة جنسی است که از ابتدای زندگی در وجود آدمی نهفته است این غریزه تا زمان بلوغ همچنان دوران آرام و بی تحرکی را پشت سر می گذارد، امّا به مجرد شروع دوران نوجوانی، آرام آرام زمان بیداری و طغیان آن فرا می رسد و رفته رفته تمام وجود نوجوان و جوان را در برمی گیرد. و همه جوانان کما بیش با این وضعیت روبرو می شوند، بزرگترها نیز این دوره را پشت سر گذاشته اند. آنچه افراد با هم تفاوت دارند، در این است که برخی با ایمان قوی و عزم و ارادة استوار در برابر نیروی شهوت می ایستند و مقاومت می کنند، یعنی به شخصیت خود احترام قایل اند و لذا خود را به کارهای زشت و ناپسند آلوده نمی سازند، امّا عده ای هم وجود دارند که نمی توانند مقاومت کنند و نیروی شهوت را در خود کنترل نمایند. اگر در دوران جوانی نیروی شهوت قوی است، ارادة جوانان قوی تر از آن است.
علی ـ علیه السّلام ـ می فرماید: «من کرمت علیه نفسُه، هانت علیه شهواته» کسی که کرامت و ارزش خود را بشناسد، شهوت نمی تواند بر او غلبه کند.
کتاب «عوامل کنترل غرایز در زندگی انسان» مجموعه ای از سخنرانیهای استاد برجسته اخلاق، آیت الله حسین مظاهری در این راستاست که از سوی موسسه تحقیقاتی ذکر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما