loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد سوم: محمدرضا پهلوی

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده فرهاد رستمی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 775

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در جلد سوم مجموعه "پهلوی ها"، مجموعه ای از اسناد "موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران" درباره محمدرضا پهلوی" به چاپ رسیده است. در مقدمه، خلاصه ای از رویدادهای مهم دوران سلطنت محمدرضا شاه بررسی شده که عبارت اند از: وقایع شهریور 1320، پیشه وری و غائله آذربایجان، از املاک واگذاری تا بنیاد پهلوی، وزارت دربار، نفت، اصلاحات ارضی، انتخابات، وبحران های فراگیر. در بخش اصلی، اسناد ذیل سه بخش موضوعی تدوین شده است.

در بخش اول اسناد مربوط به "دربار" آمده که شامل اسنادی در این زمینه هاست: نامه های محمدرضا پهلوی شرف عرضی ها، مسائل اقتصادی، تشریفات کل شاهنشاهی، تبلیغات، جشن های 2500 ساله، تغییر تقویم، اوامرشاهانه، و دوستان دربار (ارنست پرون، امیر هوشنگ دولو، کرمیت روزولت، شاپور ریپورتر، پادشاهان مخلوع).

در بخش دوم اسنادی در زمینه روابط بین الملل، شامل اسناد مربوط به رابطه با امریکا، شوروی، انگلیس، فرانسه، افریقای جنوبی و اسرائیل آمده است. بخش سوم به اسنادی در زمینه تحولات داخلی کشور اختصاص دارد که از آن جمله است اسنادی درباره کودتای 28 مرداد 1332، انتخابات، مطبوعات اصلاحات ارضی، ارتش، نفت، و انقلاب اسلامی پایان کتاب شامل عکس های متعددی از شاه و رجال سیاسی و نظامی داخلی و خارجی است که پس ازآن، نمایه اسامی آمده است.

کتاب پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد سوم: محمدرضا پهلوی، نوشته فرهاد رستمی است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما